K
Svar: 16 cm i diameter

Oh, jag skulle hemskt gärna vilja vinna denna vedklyv Kindling Cracker! Den skulle underlätta klyvandet för mig, nu när händerna blivit svagare med åren

Kindling Cracker Original tar vedträn upp till 1,6 decimeter i diameter.

Jag borde vinna denna vedklyv eftersom hustrun tycker att jag är en idiot med yxan 😬😮

Åh, kanske den bästa kombinationen ändå - snygg och praktisk!
Kindling Cracker Original klyver vedträn upp till 1,6 dm.

Jag skulle vilja vinna eftersom vi under våren kommer flytta till vårt första hus med braskamin. Som gammal scout, eldningsintresserad och friluftsmänniska har jag längtat efter att kunna elda hemma i många, många år. Nu är det äntligen dags och tänk att få klyva sina vedträn med den där juvelen. Skulle få en hedersplats hemma.

Den klyver vedträn upp til 1.6dm.

Jag skulle vilja vinna pga att jag nyligen tömt mina besparingar på en stuga, om jag inte har en Kindling Cracker, och istället använder den till gården medföljande yxan är jag rädd att jag kommer förlora några fingrar och aldrig kunna spela piano igen. Vill ni verkligen ha det på ert samvete? Skämt åsido, den vore guld värd 😁

Svar på fråga: 16 cm i diameter
Min motivering:
Att klyva med yxa är riskabelt och svårt
Huggkubben är ojämn och vedträt hårt
Risken är stor att något går snett
Med Kindling Cracker skulle jobbet gå lätt
Det är säkert och man kan känna sig trygg
Dessutom är designen snygg!

Mazen Mazen skrev:
Svar: Kindling Cracker Original tar vedträn upp till 1.6 dm i diameter ..

Som nybliven ägare till en liten gisten sjöbod belägen i en pittoresk hamn på östra Öland vilken kom komplett med en äldre mindre vedkamin så skulle Kindling Cracker Org. vara helt perfekt för att snabbt, smidigt å enkelt kunna tända upp och njuta av en mysig och värmande brasa.

Ser framför mig en kulen o stormig höstkväll, regnet som smattrar på fönstret och vinden viner runt knuten. Med En brasa som knastrar, sittandes med ngt gott å värmande i glaset, Oh yes!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan har du chans att vinna ett vedklyvpaket original premium!

[bild]

Kindling Cracker är en gedigen vedklyv
i gjutjärn för dig som vill göra tändved enkelt och säkert - ett givet verktyg för alla vedälskare. Det är dessutom en vedklyv som kan användas av alla, gammal som ung, liten som stor. Lägg ner ditt vedträ och klyv det till tändved med en slägga eller hammare.

I vedklyvpaket Original Premium ingår vedklyv, en högkvalitativ slägga med skaft i hickoryträ och ett skyddsöverdrag.

Värde: 1 590 kr

Så här tävlar du: Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stora vedträn klarar Kindling Cracker Original? (ange decimeter)
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 21 november.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------

Tävlingen är sponsrad av Byggahus.se Shop.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.

[bild]
Svaret är 1,65 dm.

Passar bra i gillestugan och skulle underlätta mycket för att göra tändved.

1,6 dm borde svaret vara.

Alltså, nu håller jag verkligen tummarna superhårt att vinna!

På måndag kommer montörerna för att installera kaminen hemma.
Det tog ett gäng år för att fundera först. Sedan när beslutet var taget & de kom för att installera allting så borrar de ett stort hål i taket där upptäcker dde en bärande balk. Ridå!
Stor panik, besvikelse & många tankar.
Men.... sedan kom de tillbaka en vecka senare och efter lite mer kikande, undersökande, filmande så kom beskedet: Vi kan installera ändå!
Alltså, jag blev så glad att lyckan var total.

Så därför håller jag nu tummarna att få vinna så att jag får något fint, användbart & snyggt att klyva veden med.

[bild]

i gjutjärn för dig som vill göra tändved enkelt och säkert - ett givet verktyg för alla vedälskare. Det är dessutom en vedklyv som kan användas av alla, gammal som ung, liten som stor. Lägg ner ditt vedträ och klyv det till tändved med en slägga eller hammare.

I vedklyvpaket Original Premium ingår vedklyv, en högkvalitativ slägga med skaft i hickoryträ och ett skyddsöverdrag.

Så här tävlar du: Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 21 november.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.

[bild]
!. 1,65 dm
2. Ute yr snön och huggkubben är översnöad. Skulle verkligen behöva en vedklyv så att jag fortsättningsvis kan njuta av värmen från nyklyvd ved.

Svar 16cm.

Min sambos farfar är snart 98år och håller igång en riktig superman!
Han sågar med motorsåg, hugger ,klyver och bär ved och en massa annat.

Jag tänker att detta är en bra grej för honom och enkelt göra små bitar till öpnna spisen, men även att hålla igång med händera och fingrar och även säkrare än att använda yxan för att klyva mindre bitar.

Jag tror han skulle uppskatta den och gärna ge den till honom.

[bild]

[bild]
Svar: Kindling Cracker Original klarar vedträn upp till 1.6 dm i diameter
Jag är en riktig klant.
Inget ovanligt med en yxa som slant.
Men jag vill elda och ha det gott
utan att varje spintning ska vara som att dra lott.

Svar: 1,6 dm vedträn klarar den.

Motivering:
Då braskamin ska införskaffas och vi har småttingar i huset vore detta ett ypperligt sätt för dem att kunna delta i vedbestyren på ett litet säkrare sätt. Och när de inte använder den s kans ju alltid mamma eller pappa använda den för att klyva veden ytan att behöva svinga yxan, även om det är roligt det med!

Jag får skäll varje gång av frugan närjag klyver med min yxa. Med denna skulle t.om hon kunna hjälpa till med klyvningen :D

Kloppe Kloppe skrev:
Jag får skäll varje gång av frugan närjag klyver med min yxa. Med denna skulle t.om hon kunna hjälpa till med klyvningen :D
Känns lätt att klyva med och man kan stå stabilt vid klyvningen.

1,65 dm
Vore toppen att kunna få fina vedträn och spetor till kamin. Den hjälpen av denna skulle betyda mycket för mig med svagare hand.

Svar: 1.6 dm i diameter ..

Perfekt till min kamin :), har inte ens en liten yxa att ta fram tändved med.
så denna hade varit perfekt :).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.