Byggahus.se
1. Det har samma betydelse som ugn.

2. Det kommer att bli en hel del low and slow. Ribs, shortribs, brisket, pizza på egen deg.... ja listan kan göras lååååång. Men paradrätten får nog landa på kamben ändå. Rökta i 2-3 timmar på äpple sedan inslagna i folie tillsammans med en del gottgott för att sist avrundas med en god klibbig persiko- och chipotleglaze.
Det är bara att mumsa i sig som dom är. Inga sides behövs.

MUMS!
 
1. Det betyder Ugn.
2. Tänkte att jag kommer att kunna använda grillen för längre grillningar även under vinter. Upplever att när man grillar med lite glöd i taget på en plåtgrill så blir det inte någon värme på vintern. Nu kan jag grilla tjocka biffar även under vinterhalvåret.
 
1. Ugn
2. Skulle ge mig på en brisket
 
1. Det betyder ugn!

2. Baconlindad sparris, enkelt & fantastiskt gott! Jag kommer även garanterat ge mig på att göra kebabpizza till grabben, han skulle bli så glad! 🙂 Mycket mycket annat går att göra i en sådan här fantastisk grill! 🙂
 
1. Ugn
2. Något så enkelt som tjocka revben eller bringa som grillas länge på låg värme med endast lite salt och kryddor
 
1. Ugn
2. Whiskymarinerad kyckling med honungsglaserade persikor.
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vill du ta din grillning till nästa nivå? Nu har du chansen att vinna en Kamado Sumo Signature Junior – den ultimata keramikgrillen som tar din matlagning till nya höjder!

Kamado Sumo Junior är inte bara en vanlig grill - dess keramikdesign gör det möjligt att bevara och förstärka smakerna på dina favoriträtter. Kamadon är otroligt mångsidig och kan användas till grillning, stekning, rökning och pizzabakning.

Värde 5495 kr

Var med och tävla för chansen att ta hem denna supergrill och ge din matlagning en rejäl uppgradering!

För att tävla gör du såhär:

1. Besvara frågan:
Vad betyder det japanska ordet 'kamado'? Läs mer om kamadogrillningens tradition och hitta svaret här.
2. Berätta om din bästa paradrätt som du kommer tillaga på denna grill

Vinnaren utses på måndag 6/5.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Kamado Sumo för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vill du ta din grillning till nästa nivå? Nu har du chansen att vinna en Kamado Sumo JR – den ultimata keramikgrillen som tar din matlagning till nya höjder!

Kamado Sumo JR är inte bara en vanlig grill - dess keramikdesign gör det möjligt att bevara och förstärka smakerna på dina favoriträtter. Kamadon är otroligt mångsidig och kan användas till grillning, stekning, rökning och pizzabakning.

Värde 4495 kr

Var med och tävla för chansen att ta hem denna supergrill och ge din matlagning en rejäl uppgradering!

För att tävla gör du såhär:

1. Besvara frågan:
Vad betyder det japanska ordet 'kamado'? Läs mer om kamadogrillningens tradition och hitta svaret här.
2. Berätta om din bästa paradrätt som du kommer tillaga på denna grill

Vinnaren utses på måndag 6/5.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Kamado Sumo för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. Kamado betyder "ugn".

2. På den skulle jag tillaga en riktigt fin lammstek från en av våra lokala gårdar, med en marinad med smak av vitlök och timjan. Skulle vilja bjuda alla fina vänner/familjemedlemmar som hjälpt oss under renoveringen av vårt hus.
 
1. Ugn

När det gäller min bästa paradrätt på den här grillen, så talar vi om en sensation som skulle få både Jureskog och Tareq Taylor att höja på ögonbrynen. Vi pratar om en rökig, saftig brisket, vars smak är så överväldigande att den får solnedgången att blekna i jämförelse. Det är som att ta en smakresa till Texas och tillbaka på en enda tugga! Så min familj får förbereda sig för att bli överväldigad av denna grillade skatt, som kommer att sätta standarden för alla mina framtida grillkvällar!
 
1: Kamado på japanska kan översättas till spis eller ugn, eller mer bokstavligt “plats för spisen”.

2: Här kommer jag att först röka räkor med Hickory-spån. Medans dessa går klart på grillen kommer en hemmagjord Aioli göras. När detta är klart ställs allt in i kylen för att vila och verkligen ta in all smak.
Under tiden kommer jag att baka ett grytbröd i Kamadon. Gjutjärnsgryta och deg i en varm ugn/Kamado skickar afrodisiakum-vibbar i hela kroppen. Doften av kol, bröd och varmt järn får själen att längta efter det slutgiltiga resultatet. Nygräddat varmt bröd. På det ett rejält lager aioli. Sedan ett kokt ägg som toppas med rökta räkor. Lite finhackad dill och en god sallad som tillbehör och där är fredagsfeelingen fulländad.
 
1. Det betyder ungefär ugn på japanska.

2. Kamado grillad Pizza med egen jäst deg serveras varje fredag kl 18:00, välkomna!
 
Kamado betyder ugn!

Min sambo har slitit ut sin nuvarande kamado och skulle jag vinna en ny sån kan vi fortsätta att njuta av allt gott dom tillagas på grillen. Paradrätten i våran kamado är kamben som grillas på lägre värme i många timmar, de blir magiskt goda
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vill du ta din grillning till nästa nivå? Nu har du chansen att vinna en Kamado Sumo JR – den ultimata keramikgrillen som tar din matlagning till nya höjder!

Kamado Sumo JR är inte bara en vanlig grill - dess keramikdesign gör det möjligt att bevara och förstärka smakerna på dina favoriträtter. Kamadon är otroligt mångsidig och kan användas till grillning, stekning, rökning och pizzabakning.

Värde 4495 kr

Var med och tävla för chansen att ta hem denna supergrill och ge din matlagning en rejäl uppgradering!

För att tävla gör du såhär:

1. Besvara frågan:
Vad betyder det japanska ordet 'kamado'? Läs mer om kamadogrillningens tradition och hitta svaret här.
2. Berätta om din bästa paradrätt som du kommer tillaga på denna grill

Vinnaren utses på måndag 6/5.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Kamado Sumo för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Hej.
1. Det betyder ugn.
2. Efter jag har varit ute på sjön med båten och dragit upp några fina gösar så skulle jag göra foliepaket med goda färska kryddor ifrån trädgårdslandet och härliga primörer till. Gott vitt vin till kocken som jobbar på hoppas det finns vin kvar till middagen…
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vill du ta din grillning till nästa nivå? Nu har du chansen att vinna en Kamado Sumo JR – den ultimata keramikgrillen som tar din matlagning till nya höjder!

Kamado Sumo JR är inte bara en vanlig grill - dess keramikdesign gör det möjligt att bevara och förstärka smakerna på dina favoriträtter. Kamadon är otroligt mångsidig och kan användas till grillning, stekning, rökning och pizzabakning.

Värde 4495 kr

Var med och tävla för chansen att ta hem denna supergrill och ge din matlagning en rejäl uppgradering!

För att tävla gör du såhär:

1. Besvara frågan:
Vad betyder det japanska ordet 'kamado'? Läs mer om kamadogrillningens tradition och hitta svaret här.
2. Berätta om din bästa paradrätt som du kommer tillaga på denna grill

Vinnaren utses på måndag 6/5.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Kamado Sumo för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Kamado betyder ugn eller spis på japanska. Jag skulle göra rökta äppelchips med blåmögelostkräm. Man röker tunna skivor äpple med rökspån på körsbär i 20 minuter och gör en kräm på blåmögelost, färskost och honung. 🤤
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vill du ta din grillning till nästa nivå? Nu har du chansen att vinna en Kamado Sumo JR – den ultimata keramikgrillen som tar din matlagning till nya höjder!

Kamado Sumo JR är inte bara en vanlig grill - dess keramikdesign gör det möjligt att bevara och förstärka smakerna på dina favoriträtter. Kamadon är otroligt mångsidig och kan användas till grillning, stekning, rökning och pizzabakning.

Värde 4495 kr

Var med och tävla för chansen att ta hem denna supergrill och ge din matlagning en rejäl uppgradering!

För att tävla gör du såhär:

1. Besvara frågan:
Vad betyder det japanska ordet 'kamado'? Läs mer om kamadogrillningens tradition och hitta svaret här.
2. Berätta om din bästa paradrätt som du kommer tillaga på denna grill

Vinnaren utses på måndag 6/5.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Kamado Sumo för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. Det betyder ugn.

2. Min pappa kommer få den i 80-års present. Han älskar mat och grillning, men sitter med en liten Hibaschigrill. Jag är övertygad att han kommer prova att grilla allt möjligt eftersom det, och pizzabakande är ett av hans stora intressen! ♡
 
1 Ugn

2 Primärt hamburgare! Lillkillen är i trotsåldern och vägrar äta det mesta. Men med en så här cool grill borde det gå att övertyga honom!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.