1. Luba mini 2 klarar av 10 stycken klippzoner.

2. C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.

Motivering: Den skulle vara perfekt till gräsmattan på landet som är på cirka 1000 kvm med en del ganska branta slänter och lutningar. Då vi har ganska långt till vårt landställe så går det några veckor, ibland månader, mellan besöken. Det gör att gräset ofta hunnit växa ganska mycket, ibland flera decimeter. Detta gör att det krävs en ganska stor och tung arbetsinsats med vår gamla stiga gräsklippare. Ibland krävs det att gräset klipps två vändor. Om jag vinner så skulle den installeras fortast möjligt för att hålla gräsmattan i schakt även när vi inte är på plats, samtidigt som den skulle avlasta mig från den tunga klippningen då jag börjar bli till åren. En vinst skulle också innebära att gräsmattan skulle må bättre i och med den tätare klippningen som ger gratis och naturlig näring och gödsel till gräset.

1.10 zoner.
2. C, Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.

Motivering:
Som pollen- och gräsallergiker vore det trevligt att ha en klippt gräsmatta hela säsongen. :)

1. Luba Mini 2, fixar 10 zoner.
2. c) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.

Jag vill vinna en Luba Mini 2 AWD för att förenkla min vardag och få mer tid över till det som verkligen betyder något. Med ett aktivt liv där arbete och fritid ska balanseras blir gräsklippning ofta ett måste som tar både tid och energi.

Andrea Rosberg Andrea Rosberg skrev:
Den här veckan tävlar vi ut en intelligent robotgräsklippare Luba mini 2 AWD från Mammotion! 🤖
[bild]
Luba mini 2 AWD är en innovativ robotgräsklippare som klipper helt utan begränsningskabel. Med AI-baserad navigering, automatisk kartläggning och stöd för flera klippzoner anpassar den sig efter din trädgård och levererar ett jämnt resultat. Fyrhjulsdriften gör att den dessutom klarar kuperad (upp till 80% lutning) och mer krävande terräng utan problem.

DataNova erbjuder dessutom egen svensk verkstad och personlig service med kunniga tekniker som snabbt kan lösa eventuella problem när gräset växer som mest.

Vinstvärde: ca 16 995 kr

Så här tävlar du:
  • Svara på tävlingsfrågorna nedan (2 stycken)
  • Motivera varför just du ska vinna

Tävlingsfrågor:

1
. Hur många klippzoner kan du skapa med Luba mini 2?
Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

2. Förutom att leverera testvinnande robotar, hur säkerställer DataNova att du aldrig står där med ett oväntat driftstopp precis när gräset växer som mest?

A) Genom att låna ut en flock hungriga får som betar fritt i din trädgård över sommaren
B) Genom att inkludera en välslipad lie i paketet för dig som saknar känslan av manuellt arbete
C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Posta dina svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren presenteras den 27 mars.

Lycka till! 🍀

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från DataNova.
Meddela gärna i tråden när vinsten har anlänt, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar DataNova som sponsrar tävlingen!
1, 10 klippzoner
2, C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Med nybyggnation planerat är budget tight som det är och tiden än mer knapp, så med en Luba mini det faktiskt gräsmatta kan bli istället för äng.

Svar 1: 10 klippzoner
Svar 2: c)

Med Luba mini 2 AWD kan jag inte bara tämja min branta tomt – jag kan också köra mönsterklippning och kanske klippa en svensk flagga, ett hjärta… eller varför inte en jättestor smiley som välkomnar grannarna varje morgon?

N
1.10 zoner.
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Hade varit fantastiskt med en robotgräsklippare nu när man är i småbarnsåren. Att kunna spendera mer tid med barnen istället för att behöva klippa gräset.

1. 10 zoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Skulle hjälpa till att installera den hos mina pensionerade föräldrar som har gräsmatta med olika zoner och träd. Krånglig att klippa med vanlig gräsklippare och de blir inte yngre så denna hade passat dem perfekt!

Den här veckan tävlar vi ut en intelligent robotgräsklippare Luba mini 2 AWD från Mammotion! 🤖
[bild]
Luba mini 2 AWD är en innovativ robotgräsklippare som klipper helt utan begränsningskabel. Med AI-baserad navigering, automatisk kartläggning och stöd för flera klippzoner anpassar den sig efter din trädgård och levererar ett jämnt resultat. Fyrhjulsdriften gör att den dessutom klarar kuperad (upp till 80% lutning) och mer krävande terräng utan problem.

DataNova erbjuder dessutom egen svensk verkstad och personlig service med kunniga tekniker som snabbt kan lösa eventuella problem när gräset växer som mest.

Så här tävlar du:

Tävlingsfrågor:

1
[länk]

2. Förutom att leverera testvinnande robotar, hur säkerställer DataNova att du aldrig står där med ett oväntat driftstopp precis när gräset växer som mest?

A) Genom att låna ut en flock hungriga får som betar fritt i din trädgård över sommaren
B) Genom att inkludera en välslipad lie i paketet för dig som saknar känslan av manuellt arbete
C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Lycka till! 🍀

Meddela gärna i tråden när vinsten har anlänt, så att vi har koll på logistiken.

1. Den klarar 10 zoner
2. Trygghet med svensk service och verkstad.
Den här hade verkligen mina värkande artroshöfter behövt avlastas med.

Fråga 1: 10 klippzoner.
Fråga 2: C, Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.

Har aldrig ägt en robotklippare men i år ska det bli en, det här verkar helt rätt för oss då vi har en "komplicerad" trädgård med olika ytor som ska klippas och en del som klipparen ska undvika. En Luba mini 2 verkar vara som klippt och skuren för mina krav!!

[bild]

Så här tävlar du:

Tävlingsfrågor:

1
[länk]

Lycka till! 🍀

1. 10 klippzoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service.

En kvinna som köpt sig lantbruk stort,
med gräs som växte både vilt och fort,
men Luba så fin,en AI-maskin,
gör jobbet – helt sladdlöst och kort!

1. 10 klippzoner klarar den.
2. Dem har en egen verkstad med proffsig service personal.

Nu har man sparat pengar i flera år för att köpa en robot som gör vardagen lite enklare. Det vore helt otroligt om man fick spara dem pengarna och lägga på att renovera fasaden på garaget som har stort behovs att bytas ut istället.

Först bränner vi av svaren så har vi det gjort: 1. Tio zoner. 2. C, kanonservice finnes.
Sedan till det viktiga. Motiveringen. Vill börja med att erkänna att det inte är till mig själv jag vill vinna den fina gräsklipparen, utan till min BLIVANDE FRU. Hon sliter så oerhört med vår gräsmatta. Hon klagar ALDRIG, men jag vet att hon sliter för när hon knatar fram och tillbaka i trädgården kan jag se henne från altanen där jag oftast sitter och dricker öl. SÅ ROMANTISKT AV MIG ATT VINNA EN TILL HENNE?!

• Man ser en gräsmatta från en altan där en kvinna klipper gräset med en gräsklippare, medan en arm håller ett glas öl i förgrunden.
1. 10 klippzoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service.

Jag skulle verkligen vilja vinna Luba mini 2 AWD eftersom min trädgård är kuperad och tar mycket tid att klippa. Med två barn hemma som hellre vill leka på gräsmattan än vänta på att jag ska bli klar hade den gjort stor skillnad i vår vardag.
Att den klarar lutningar och jobbar utan begränsningskabel känns som en perfekt lösning för oss. Mindre tid bakom gräsklipparen – mer tid för lek, skratt och familj! 🙏🏻

[bild]

Så här tävlar du:

Tävlingsfrågor:

1
[länk]

Lycka till! 🍀

1. 10 klippzoner

Har precis köpt en gård och går i tankarna på att köpa en robotgräsklippare så att vinna den här hade varit helt perfekt!🌞

1. 10 klippzoner

Min gräsklippare och jag har kommit till vägs ände – den vill inte jobba, jag vill leva. Med en robotgräsklippare kan jag byta ut svett och svordomar, mot solsken och kall dryck.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.