Svar: 500 ml
Gillar Ryobi, har flera verktyg därifrån. Behöver en ny dammsugare så det passar mig perfekt.

Svar: 500ML

Motivering:

När robotarna tar över fler o fler hem
Städar under soffa och stol
Susar förbi men fastnar, kommer i kläm
Ligger människan o väntar vid en pool
Men jag vill ha riktiga grejor att kunna hålla i
En sådan som städar bra och ger motion
Då känner jag mig nyttig, renlig och fri
En sväng om med Ryobi i huset och tar ton

Av olika sorters märke det finns
Vill vi ha en trygg och säker en

Ryobi one +

500ml.

Med fyra spralliga busungar här hemma är det en ständig dammsugning. Då vi bor i en tvåvåningsvilla är det mycket kånkande med dammsugaren. Att ha en sådan dammsugare skulle underlätta städningen!

500 ml.
Toppen! Sedan jag först fick höra om Ryobis dammsugare i One+ serien har jag inte sett den på så många vanliga varuhus för handmaskiner, men har tänkt att det är bästa valet av batteridriven dammsugare eftersom jag ändå har batteri och laddare i One+ serien till exempelvis skruvdragare. Smart miljöval - samma batteri till alla maskiner. Enkelt - slipper ha flera olika system att hålla rätt på. Kvalité - kraftfulla batterier som håller länge.

/Sgt Popper

Har redan X-antal batterier som passar o med denna kanske jag hade kunnat överraska frugan med att dammsuga någon gång då och då!

500ml

Vore bra med en sladdlös då långa slangen till centraldammsugaren inte når överallt i huset.

Den har plats för 500ml!

Vi har en centraldammsugare här där sladden är för kort och som dessutom nu har vad jag misstänker något skräp i röret. Lite ångest över det hela. En sladdlös hade löst bägge problem :D

Svar 500 ml.
Jag sköter centraldammsugaren i vårt hus, en sladdlös vore ett fint komplement.
I garaget har jag flera Ryobi one+ som har fungerat perfekt.

500 ml

Har 3 små barn och bor i hus med skog bakom = det kastas mat och dras in så mycket skit att vi skulle behöva dammsuga dagligen. Men orkar ju inte plocka fram dammsugaren, sätta i sladden och hålla på. Så nu går jag runt med sopborsten med klent resultat och trampar alltid runt i gamla makroner och grus.

S
500 ml

Perfekt komplement då jag har flera maskiner från Ryobi. Frugan vill grna slippa sladden.

500 ml

One+ är ju bara SÅ smart. Vi tittar just nu på en gräsklippare i denna serie, och det skulle kännas riktigt bra att tänka miljömedvetet ordentligt – från och med nu. Sen behöver vi verkligen en skaftdammsugare … orkar inte med gamla otympliga snabeldrakar som suger längre. (Inte suger det de ska alltså, utan suger.)

Motivering: Har 3 småbarn och vid måltid lyckas de få mer mat på golvet, bordet och stolarna än i magen, flera gånger per dag.. Att städa detta är bland de jobbigaste momenten i vanliga vardagen, blir vanligtvis med vanliga dammsugaren men problemet är att det börjar lukta, den är dessutom otymplig och inte lika lättillgänglig och enkelt tömbar som en skaftdammsugare. I övrigt är vårt hem vanligaste samlingsplatsen för nära och kära, varav vissa också har barn, blir nedsmutsat lite överallt när barnen springer omkring med chips, kex och godis. Har även katt här hemma som fäller hår överallt. Vore därmed toppen med en skaftdammsugare, om inte denna så blir det garanterat nästa inköp till vårt hushåll i alla fall. Ett plus är att det öppnar upp möjligheter för att använda batteriet med andra ryobiverktyg.

T
500ml

Med flera katter i hemmet, och ännu fler kattlådor, så gäller det att dammsuga dagligen om man inte vill trampa runt i kattsand, som katterna sprätter ut varje gång dom uträttat sina behov. Det skulle vara en fröjd att slippa släpa fram dammsugaren varenda dag. Dammsugaren som dessutom har både för kort sladd och slang, så man måste flytta runt och byta vägguttag flera gånger, samt släpa upp den till övervåningen. Att ha en sladdlös dammsugare, som dessutom inte väger en massa, skulle vara en dröm!

500ml

Jag och min sambo har precis blivit husägare med två våningsplan.

Detta med att bära på dammsugaren upp och ner var ett oväntat ilandsproblem!

Vi har börjat kolla på skaftdammsugare men det är verkligen svårt att bestämma vilken som vi vill ha..

Vinner vi tävlingen gör ni valet lätt för oss

Svar: Den rymmer 500ml

Det här är ju för bra för att vara sant nästan. Som relativt nyinflyttade i vårt nybyggda hus har vi varit tvungna att gå loss på att köpa en hel del maskiner: skruvdragare, trimmer etc allt från Ryobi. Senast igår pratade vi om en skaftdammsugare och så kommer denna som manna från himlen.
Det skulle vara grymt med denna då våra stora flickors glitter och pärlor lätt hamnar på golvet och inmundigas av lillebror som är som en liten skräpsamlarninja. Seriöst, det är ”pimp my poo” här nästan varje dag då lillebrors bajs kommer ut i kulörta färger. Visserligen en kul sport att gissa vilken färg det blir men jag vill helst, som en god mor, att brorsan får något annat till mellanmål och behöver således ha en dammsugare som snabbt kan tas fram. Skaftdammsugaren från Ryobi skulle vara till STOR hjälp med detta!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.