Svar:: Dobby, 93% polyamid, 7% elastan
Motivering: Håller på och drar om elen i min gamla ladugård så en slitstark byxa med plats för skruvar, clips och verktyg skulle vara en oumbärlig tillgång.

Fråga: Vilket tyg är byxan tillverkad i?
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Byxan är tillverkad i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²
Skulle vara skönt att vinna ett par sådan byxor - i stan har dom ju Thermobyxor på vintern medan vi på landet har 2 par byxor - först ett par tunna byxor och så ett par arbetsbyxor över och till sist en massa hö i mellan. Varmt men skräpigt.

Byxan har tyg av
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m².
Jag skulle behöva byxan då jag sliter arbetskläder som en bäver. Vet inte hur många byxor det blivit genom åren men det är en hel del då jag alltid hållit på med olika projekt med vårt hus och trädgård. (Min dotter känner knappt igen mig när jag inte har snickarbyxor på).

Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag önskar mig dessa byxor, så att jag kan vara med på byggmöten och smälta in i mängden. Kanske kan de också göra att entreprenören slutar sucka så mycket och börja ta mig på alvar, följa ritningar utan att ifrågasätta allt. Som tex att handfarer skall monteras där de är på ritningen och inte 60cm bort "för då blir rören kortare".

Tyget består av:
93% polyamid och 7% elastan (dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²)
Otroligt nog har mina gamla (20+ år) byxor från Blåkläder blivit för stora. Brukar ju gå åt andra hållet. De håller dock fint ännu.

93% polyamid, 7% elastan.

"Polyamid och elastan ger passform och styrka på alla plan!"

Byxan tillverkad av.
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m².

jag hinner byta 3 par byxor under ett år när jag grejar hemma. Blir alltid lika trött när man ska sitta på knä, ligga ner och sedan resa sig igen hur det drar runt rumpa och lår. Det mest irreterande är knäskydden som hamnar för långt ner.

Frugan tycker inte 2200:- är försvarbart för ett par snickarbyxor.

jag hoppas på vinst så jag äntligen får stretch på byxorna.

mvh Andreas Sandman

Svar: Tyg

MOTIVERING.
Detta är en byxa jag skulle vilja vinna till min fru. Hon tycker inte det finns några byxor för kvinnor så hon har "vanliga" byxor istället.

Detta vore en trevlig överraskning till henne nu när vi håller på för fullt med renovering av huset.
Hoppas på vinst :D

Tyg

Frugan som sedan Mars ”tvingas” jobba hemifrån och borde besparas att se mig ränna runt hemma och renovera, bygga nytt i ett par på tok för slitna arbetarbyxor där det största hålet är grensömmen.

Den är tillverkad i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m².

Efter att alltid köpt den billigaste byxan och lidit av dålig kvalitet vore det underbart att verkligen få lyxa till det och njuta varje gång jag drar på mig arbetsbyxorna. Tänk vad mycket mer man skulle få gjort ;-)

Byxan är tillverkad i 93% polyamid, 7% elastan i vävtekniken dobby.

Jag är en hobbyhantverkare, med många järn i elden, dels mina egna projekt men även behjälplig i andras.
Riktiga kläder anpassade för hantverk, slitstarka och praktiska är skillnaden att bekymmerslöst hantverkande och en gnagande irritation och olust, dvs arbetslust ....

Svar: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch.

Motivering: jag skulle bli väldigt glad för att vinna dessa. Saknar helt riktiga arbetsbyxor. Just nu använder jag ett par mjukisbyxor från ungdomsfotbollslaget jag spelade i 1999 till diverse projekt i huset. Dessa är opraktiska eftersom de endast har två fickor så verktyg är svårt att få med sig, de har inga knäskydd vilket gör arbete på golv eller på marken slitsamma och de börjar dessutom bli väldigt slitna.

Material: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Efter ett års husrenovering där jag istället för lämpliga arbetskläder slitit ut samtliga av mina avlagda plagg hade det varit en ynnest med ett par Riktiga arbetsbyxor!

Svar: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4vägsstretch

Jag behöver ett par för jag har inga arbetskläder alls utan brukar använda vanliga kläder och min fru skulle nog älska mig ännu mer om jag slutade ha sönder o skita ner mina vanliga kläder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.