9 785 läst ·
113 svar
10k läst
113 svar
Avslutad: Vinn en kraftfull lövblås/lövsug
Det finns så mycket att blåsa bort i livet
Och man ska inte ta allt för givet
Barr, löv och bråkiga grannar
Allt ska bort så det inte stannar
Blås på riktigt länge och hårt
Det kan inte vara så himla svårt
Alla vill hjälpa, till och med ’barna’
Med en kraftfull blås från Husqvarna
Blåskraft 7,2N
Och man ska inte ta allt för givet
Barr, löv och bråkiga grannar
Allt ska bort så det inte stannar
Blås på riktigt länge och hårt
Det kan inte vara så himla svårt
Alla vill hjälpa, till och med ’barna’
Med en kraftfull blås från Husqvarna
Blåskraft 7,2N
1. När Elsa Beskow skrev att aspen i skogen står och skakar på sitt vackra hår, då myllrar trollen fram med påsar och river, rafsar, knuffas och drar, och alla gyllene slantar tar. Vi vill inte bråka så om löven så alla slantar får tyvärr ligga kvar. Husqvarna 120iBV skulle lösa våra gyllene lövproblem på ett lugnt och fredligt sätt, förutom att familjen skulle kivas lite om vem som fick använda den.
2. Maskinen har en blåskraft på 7,2 N.
2. Maskinen har en blåskraft på 7,2 N.
Har sett att man kan använda lövblås istället för sopkvast i lador och istället för kratta när man ska få upp allt hö som har spillts på gruset efter att man har fodrat hästarna. Hade gärna fått möjligheten att testa det då både jag och sambon är helt slut i axlarna efter att mockat åt alla hästarna. 😅💪🏻
7,2N blåskraft har maskinen
7,2N blåskraft har maskinen
7,2N i blåskraft.
Vi bor på Lövbacken - behöver jag säga mer?
Okej, här kommer vidare motivering; Vi har en stor trädgård med fem riktigt stora fruktträd och dessutom finns flera björkar både på tomten och hos grannarna. Detta i kombination med flera grusgångar på tomten (som blir lätt förstörda vid krattning) gör höstkrattningen hemsk så en lövblås skulle verkligen vara ett uppskattat tillskott!
Mvh Daniel
Vi bor på Lövbacken - behöver jag säga mer?
Okej, här kommer vidare motivering; Vi har en stor trädgård med fem riktigt stora fruktträd och dessutom finns flera björkar både på tomten och hos grannarna. Detta i kombination med flera grusgångar på tomten (som blir lätt förstörda vid krattning) gör höstkrattningen hemsk så en lövblås skulle verkligen vara ett uppskattat tillskott!
Mvh Daniel
1. Med en trädfylld tomt som till största del gränsar till bokskog, samt en granne som vad han tror i smyg blåser över lite löv till oss, så hade denna maskin sparat en hel del besvär!
2. Blåskraft 7,2 N.
2. Blåskraft 7,2 N.
Hej, jag har just fått klart min stora altan med tillhörande gradänger vid ombyggt hus. Fantastiskt att äntligen ha ett "utomhusgolv" men har också upptäckt att de små fröna från omgivande björkar också tycker att det är ett fantastiskt golv att ligga och mysa på...Har nu sopat och sopat i några veckor, men tror att en lövblås blir nödvändig och rolig att blåsa rent med.😉
2. Den har en blåskraft på 7,2N
2. Den har en blåskraft på 7,2N
1. Som en entusiastisk trädgårdsarbetare värderar jag effektivitet, komfort och miljöhänsyn i mitt trädgårdsarbete, vilket gör att jag gärna skulle vilja dra nytta av de många fördelarna Husqvarna 120iBV erbjuder.
2. Blåskraft: 7,2 N
2. Blåskraft: 7,2 N
Hej,
Jag och min tvillingbror pratade häromveckan om att vi skulle behöva ha en lövblås ihop, en Husqvarna 120iBV skulle passa oss perfekt för våra trädgårdar. Vi har maskiner från Husqvarnas sortiment sedan tidigare så det hade sett fint ut i garagen.
Jag tänkte att jag också bjuder på ett rim
"Med elegans i trädgården lövblåsen jag kör, löven dansar, ett vackert skådespel vi står inför.
Kompakt och smidig, den gör sitt jobb galant, vadderad sele, ingen trötthet, det är sant.
Balanserad kropp, den ligger bra i hand, manövrerbarhet och produktivitet går hand i hand.
Med Husqvarna i din hand, du vinner slaget, löven liksom flyger iväg, det är helt galet!"
Maskinen har en blåskraft på 7,2 N.
Mvh Andreas H
Jag och min tvillingbror pratade häromveckan om att vi skulle behöva ha en lövblås ihop, en Husqvarna 120iBV skulle passa oss perfekt för våra trädgårdar. Vi har maskiner från Husqvarnas sortiment sedan tidigare så det hade sett fint ut i garagen.
Jag tänkte att jag också bjuder på ett rim
"Med elegans i trädgården lövblåsen jag kör, löven dansar, ett vackert skådespel vi står inför.
Kompakt och smidig, den gör sitt jobb galant, vadderad sele, ingen trötthet, det är sant.
Balanserad kropp, den ligger bra i hand, manövrerbarhet och produktivitet går hand i hand.
Med Husqvarna i din hand, du vinner slaget, löven liksom flyger iväg, det är helt galet!"
Maskinen har en blåskraft på 7,2 N.
Mvh Andreas H
1.
Vad är nu detta!?
Denna tävling man kanske ej vill sätta.
En maskin som suger?
Nej, jag tror bestämt den duger.
Vi har löv i mängder.
Kräver krattning i många längder.
Tröttsamt arbete som tar år och dar.
Man blir liksom aldrig klar.
Trots att våra barn är små.
Jag tror att denna maskins storlek de rår sig på.
Med sin lätta manöver.
Blir denna snabbt något som alla behöver.
Löven må ligga på lur.
Försvinner dock snabbt med en rungande bravur.
Det som singlar ned från våran ek.
Sugs enkelt upp, nästan som en barnlek.
Med sin starka blåst.
Resultatet blir helt grandiost.
En bra komponerad maskin som gör rätt för sitt namn.
Nu ror vi detta i hamn!
2. Blåskraft på 7,2 N.
Vad är nu detta!?
Denna tävling man kanske ej vill sätta.
En maskin som suger?
Nej, jag tror bestämt den duger.
Vi har löv i mängder.
Kräver krattning i många längder.
Tröttsamt arbete som tar år och dar.
Man blir liksom aldrig klar.
Trots att våra barn är små.
Jag tror att denna maskins storlek de rår sig på.
Med sin lätta manöver.
Blir denna snabbt något som alla behöver.
Löven må ligga på lur.
Försvinner dock snabbt med en rungande bravur.
Det som singlar ned från våran ek.
Sugs enkelt upp, nästan som en barnlek.
Med sin starka blåst.
Resultatet blir helt grandiost.
En bra komponerad maskin som gör rätt för sitt namn.
Nu ror vi detta i hamn!
2. Blåskraft på 7,2 N.
1. Har precis flyttat till makens släktgård i skogen och har nu hur mycket gräsmattor som helst. Minst 3000 kvm måste det vara plus massa lövträd=kommer behöva all hjälp vi kan få med att få bort dessa löv.
2. Blåskraft 7,2 N
2. Blåskraft 7,2 N
7,2N
Har 15 träd i trädgården och hårlagda ytor som måste hållas fria från löv och dylikt en lövsug/blås skulle göra min dag.
Mvh Laxen
Har 15 träd i trädgården och hårlagda ytor som måste hållas fria från löv och dylikt en lövsug/blås skulle göra min dag.
Mvh Laxen