1. 160 bar

2. Jag bor efter en grusväg. Antingen är den så torr att det dammar eller så är det rena lervällingen.
Brukar tvätta i biltvätt ibland men då måste jag ofta tvätta bilen innan för biltvätten får det inte rent under listerna så det rinner fram ny skit efter att bilen är tvättad.

Och jag brukar tvätta i en 50m(?) lång biltvätt så jag tror att den är hyffsat effektiv.

1. 160 bar.

2. Mitt första projekt blir att rengöra växthuset och andra projektet blir att spola av grävmaskinen. Sedan kommer det bli ett tredje, ett fjärde osv. Tror allt blir mycket lättare med en sådan här bra högtryckstvätt.

1. 160 bar

2. Det första jag skulle göra är att rengöra asfalten på infarten, just nu väldigt smutsig och ful men med stor potential!

1. 160bar

Förutom att bilen knappt går att urskilja färgen på så skulle jag först av allt ge mig på vardagsrumsmattan där barnen gått omkring med skorna 😬

1. 160 bar
2. Ge den till min man som älskar maskiner och har massor av projekt i trädgården!

Walle85
1, 160 bar
2, Har en slangvinda för högtryck, men inte kommit så långt att skaffa själva högtryckstvätten sedan vi flyttade till hus, så behöver en sån för att kunna tvätta bil och marksten.

Det maximala arbetstrycket är 160 bar.

Spenderade förra helgen med att tvätta fram en sten för att skapa en fin yta att plantera lite växter i. Det tyckte inte högtryckstvätten om och började låta ännu värre än vanligt.
Jag fick den som bättre begagnad av min kära sambo när vi flyttade till huset och jag befarar varje gång den kommer fram att det är sista gången. Vinner jag den här blir nog första projektet att tvätta av stenläggningen vi har alldeles för mycket av runt huset, och sedan tvätta fram bilen och kanske rengöra badkaret, och vem vet vad mer för kul man kan hitta på!

1. 160 bar

2. Mitt första projekt blir att färdigställa en påbörjad takrenovering där jag använder högtryckstvätten till att spola rent takpannorna från mossa och smuts. Min gamla, som nu ligger i garaget i tusen bitar i något hopplöst försök att bli lagad, gav upp mitt i uppgiften. En pust av bränd plast och ett ledsamt burr blev dess eftermäle. Med en ny och pålitlig högtryckstvätt kan jag äntligen göra klart taket - istället för att hoppas på ett mirakel bland brända plastdelar i garaget!

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi tävlar ut den kraftfulla högtryckstvätten Husqvarna PW360 i samarbete med Maskinklippet.se.

[bild]

Husqvarna PW360 är en verkligt högpresterande maskin med robust och ändamålsenlig design som ger utmärkta resultat vid krävande rengöring av till exempel bilar och stenmurar. En stålförstärkt högtrycksslang ingår. Med det mjuka greppet aktiverar du avtryckaren smidigt och bekvämt. Induktionsmotorn och metallpumpen säkerställer pålitlig prestanda och lång livslängd. Två svivelfunktioner för justering av munstycket och snabb anslutning utan krångel. Inbyggt förvaringsutrymme för tillbehör, slangvinda och nätsladd gör arbetet effektivt. Två munstycken och en skumspruta ingår.

Värde: 4 395 kr

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan: Vad är maximalt arbetstryck för PW360? Svaret hittar du här: [länk]

2. Berätta vad som blir ditt första projekt med din nya högtryckstvätt om du vinner.

Svaren skriver du i den här tråden.

Vinnaren utses fredag den 16 maj.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.

Tvätta traktorn och hästsläpet 🤘🏼
Vi tävlar ut den kraftfulla högtryckstvätten Husqvarna PW360 i samarbete med Maskinklippet.se.

[bild]

Husqvarna PW360 är en verkligt högpresterande maskin med robust och ändamålsenlig design som ger utmärkta resultat vid krävande rengöring av till exempel bilar och stenmurar. En stålförstärkt högtrycksslang ingår. Med det mjuka greppet aktiverar du avtryckaren smidigt och bekvämt. Induktionsmotorn och metallpumpen säkerställer pålitlig prestanda och lång livslängd. Två svivelfunktioner för justering av munstycket och snabb anslutning utan krångel. Inbyggt förvaringsutrymme för tillbehör, slangvinda och nätsladd gör arbetet effektivt. Två munstycken och en skumspruta ingår.

1. Besvara frågan: Vad är maximalt arbetstryck för PW360? Svaret hittar du här: [länk]

2. Berätta vad som blir ditt första projekt med din nya högtryckstvätt om du vinner.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.

[bild]
1. 160bar
2. Tvätta trakor och hästsläp

1. Max arbetstryck är 160 bar.

2. Precis som jag skrev i Högtryckstvätt - mycket svår att få "igång" (lågt vattentryck?) tråden försökte jag rensa avloppet från köket med en rens-slang kopplad till min nuvarande Sthil tvätt. Tyvärr valde högtrycken att ge upp mitt under Operation rörrensning så nu står jag där med ett avlopp som är tämligen tätt och en fru som tjatar om att ringa dit en spolfirma istället. Skam den som ger sig säger jag och hoppas på att vinna högtryckstvätten så att mina avloppsrör kan få den invärtes glans de förtjänar.

160 bar
Jag skulle rengöra plattorna utanför vårt hus vi flyttade in i förra året - det vore kul att se vilken färg de egentligen har 🤪

1. 160 bar
2. Nyinflyttad i hus och inser att högtryckstvätten skulle komma väl till pass till vår marksten på tomten. Både fram och baksida behöver kärlek.

1. 160 bar
2. Det första och viktigaste är stenläggningarna a XXX kvadrat!

[bild]

[bild]
1. 160 bar
2. Spola rent asfalten från mossa.

1 160 bar

2 Det första den kommer få utföra är att tvätta rent 20 markstenar som sedan ska ned i krypgrunden där det de behövs under alla stöttor som ska hålla upp golvet i fritidshuset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.