Svar: 140 Nm

Då min nuvarande skruvdragare gått sönder och ett planerat trallbygge på 40kvm är planerat till våren hade detta hjälp massor!

140Nm är svaret.

Jag är ute efter en kraftig skruvdragare som jag kommer att använda till winscharna på min segelbåt när jag nästa år skall ge mig ut på långsegling jorden runt i många år. Med 140Nm kommer jag att kunna winscha upp segel snabbt och utan att orken tar slut. Det går säkert även att hissa upp en person i masten vid behov utan att slita ut kroppen.

/Henke - SY Panacea

140 Nm

Pga min far som byggt en liten stuga där han handjagat varenda skruv. Detta gränsar till sjukt beteende, inte heller vidare ergonomiskt. Nu vill de bygga altan och med tanke på hans konservativa tankar om snickeri samt sparsamhet kommer de inte skaffa någon (jag ska alltså hjälpa till med detta vansinne)

140 NM.

Jag och min andra halva har inom loppet av ett år blivit både hus och stugägare och ser framemot en sommar med mycket fixande. Dock har vi gjort nybörjarmisstaget att införskaffa ett par verktyg som inte riktigt håller måttet, däribland skruvdragaren. Att få vinna få vinna denna skruvdragare skulle vara till stor hjälp i de projekt som vi har framför oss.

140 Nm

Jag behöver en bra maskin, utflyttande sonen tar med sig den trogna Makitan och den sladdbundna gamla maskinen brann upp när det tog emot lite, (eller kanske ganska hård körning?), en sådan här pjäs kan ersätta bägge.

140 Nm

Motivering: Köpte en skruvdragare till min sambo i födelsedagspresent förra året på grund av att vi bygger hus. Men inser att det hade varit väldigt bra med ytterligare en hand med skruvdragare nu när vi ska sätta tänderna i våra första byggprojekt nånsin i våra liv. Till att börja med montering av garage, sen fortsätter vi med terrassbygge. Så för att låta sambon behålla sin födelsedagspresent vore det helt enkelt bra med en till för mig :-)

140 Nm
När det ska till och skruvas reglar med långa skruvar i vår behövs en borrskruvdragare för att jobbet ska bli lika lätt som att skära smör med en varm kniv.

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]

Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Hej!

Svar: 140 mm.
Motivering: min sambo har fina verktyg men inte jag! Jag älskar att vara med på alla byggprojekt hemma. Han skulle bli förvånad om jag får helt egna maskiner.
Mia

140Nm

För att min reservskruvdragare dog i ett stort rökmoln, och jag nu riskerar att bryta ihop mentalt av att byta mellan bits och borr på samma maskin.

Svar 140Nm.

Som nybliven ägare av ett renoveringsprojekt skulle detta tillskott rädda mig från en tillvaro där jag måste förlita mig på en snedvriden 10.8V Bosch som sedan länge passerat sitt bäste före datum.

140nm. Den perfekta 60 årspresenten !

Svar: 140Nm
Motivering: Har kikat på några andra verktyg och då är det bra om de är inom samma batterifamilj.

[bild]

Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Svar : 140 Nm. Skulle ge den till min son Tommy som nyss flyttat in i nytt projekt med sin sambo och förstkommande barn (i maj)så slipper han låna min AEG :) !

Vinkelhake
[bild]

140 nm
Because I'm worth it. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.