Avslutad: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
AEG borrskruvdragare med upprätt batteri och laddare, modell BSB 18BL, mot vit bakgrund.

Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: https://www.byggahus.se/test-skruvdragare-2020

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Redigerat:
  • Gilla
twoody och 12 till
  • Laddar…
Hej
För jag var först:)

Svara 140 Nm

//Chrlen

Max vridmoment 140 Nm

Vi har en hel del projekt i nya huset där en ordentlig skruvdragare hade gjort det mycket enklare än med den trötta gamla borrmaskinen vi har fått låna idag.
Projekt som nytt trädäck, renovering av källare, sätta upp staket runt hela tomten, och ett nytt uterum står i planerna nu.

Svar 140

För som alla andra ska här byggas altan,fixa staket,barnas koja ska byggas färdigt.
Och som alla vet gör bra verktyg halva jobbet :)

Max vridmoment 140 Nm

Motivering: Jag har idag lillebrodern till den där (AEG bs18g2) som har varit en stor trotjänare under det 1,5 år vi har ägt vårat hus som totalrenoveras. Idag luktar den starkt bränt efter lite användning och har varit iväg på ett garantiärende redan. Det tog 14 dagar att få tillbaka skruvdragaren och så länge kan jag inte vänta omgång två, bygget kan inte stanna! :D

Max vridmoment 140 Nm
Är på gång att bygga ett gästhus i vår. Lyckades tappa min förra i vattnet när jag jobbade på båten, Lånar just nu men jag vet inte hur länge min grannes tålamod räcker.

• Gilla
Pepsianders
  • Laddar…
Svar 140 NM.

Motivering: För att det vore trevligt att för en gångs skull kunna hämta ut ett paket, visa upp det för sambon och kunna kontra ”Ett verktyg till?! Är det verkligen nödvändigt?! Vi behöver inte mer dyra onödiga prylar!” med ”Ha! Jag har vunnit den, så den är faktiskt varken dyr eller onödig!”.
Värt det även om man sedan får spendera en vecka i skamvrån...

Svar: Max vridmoment 140 Nm

Den maskinen hade passat perfekt nu när jag står i startgropen till att rusta upp ”Verkstaden” nere i källaren. Har idag bara en vanlig skruvdragare som inte kommer in många millimeter i betongväggen. Skulle vara roligt att arbeta med en riktig maskin för en gångs skull!

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]

Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
140nm är det rätta svaret.
Motivering:
1) Motiveringen att 140nm är det rätta svaret är att det är det som framgår i ert test på den länken ni hänvisade till
fast det är nog inte den motiveringen som jag ska skriva om, utan snarare den här:
2) Motiveringen till att just jag borde vinna skruvdragaren, är att min välanvända trotjänare jag haft sen jag byggde bryggan ett gäng år sedan, nu börjar bli riktigt trött och lite opålitlig, och den har även tappat sin forna ork. Skulle gärna vilja pensionera den, och låta en yngre, starkare ersättare ta över jobbet. Särskilt som det framöver kommer att dyka upp nya projekt där lite mera kraft kommer att behövas.

Som en tredje motivering, är ju såklart att jag bjuder på lite humor genom mitt första motiveringsförslag ovan. :-)

D
Svar: 140nm

Motivering: För att jag stod och klämde på den igår men Januari är ju alltid full av saftiga räkningar som skall betalas :rolleyes::crysmile:

140 Nm

Motivering: Jag står inför att bygga till och bygga om ett fritidshus till permanentboende, samtidigt som batteriet i min nuvarande skruvdragare har lagt av. En kraftfull skruvdragare kommer definitivt att behövas!

Rätt svar 140 nm

Jag ska införskaffa en skruvdragare till sommarens alla projekt, med pengarna jag skulle spara på denna vinst skulle gå till semesterkassan.

140 Nm :)

Motivering: Som student är plånboken begränsad, men med obegränsat isfiske- och fixarintresse skulle en rejäl borrskruvdragare vara ett välbehövligt tillskott!

• Gilla
Karl Hemlin
  • Laddar…
Svar 140 Nm.

Motivering. Förutom att batterierna på min nuvarande börjar bli dåliga kommer denna komma till användning på vår segelbåt, då man med ett litet tillbehör kan förvandla en skruvdragare till en "elektrisk winch". Men för att detta ska fungera måste skruvdragaren vara kraftig och denna modell är så stark att den till och med skulle kunna möjliggöra för frugan att wincha upp mig i masten

Svar: 140 Nm

Jag har äntligen kommit så långt att det börjar bli dags att bygga upp saker i kyrkan istället för att bara riva. För att skruva i det gamla stenhårda timret krävs det lite mer kraft än vanliga maskiner, så den skruvdragaren hade varit helt perfekt.
Dessutom passar den väldigt bra in i min samling av orangea verktyg..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.