Byggahus.se
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Rätt svar är 140 Nm. Önskar vinna tävlingen då jag planerat bygga altan i sommar //R
 
Svar: Hela 140Nm!

1. Grabben vill att jag skall öppna taket upp till nocken och ha synliga takstolar i hans rum. Låter som en underbar idé.
2. Carporten håller på att välta in till grannen, behöver rätas upp och kläs med nya brädor och fixa förrådsdelen som det blåser rätt in i.
3. Frugan vill odla! Hon har beställt STORA planteringslådor av mig...
4. En uteplats med bänk/blombord skall byggas i sommar.

Med 2st 6Ah monsterbatterier lär denna maskin klara mina framtida projekt galant.
 
max vridmoment är 140 Nm

För jag är en jäkel på dragspel :rofl:
 
Svar: 140Nm

Motivering:
Barnen har blivit äldre och vill så gärna hjälpa till när jag håller på med bankandet och skruvandet, både inte och ute i trädgården. Det börjar helt enkelt bli dags att lämna över pappas halvförbrukade dragare till äldsta sonen och ersätta den med en splitterny och stark maskin från AEG.
Detta är anledningen varför just jag ska vinna tävlingen!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Max vridmoment 140 Nm
Motivering: Äntligen en maskin som håller måttet.
 
Max vridmoment är 140 Nm

Motivation: Äntligen en maskin som håller måttet.....
 
Max vridmoment 140 Nm

Har saknat en batteridriven skruvdragare som har samma kraft som en starkströms ansluten.
Nu klarar man sig med denna för att utföra alla roliga renoveringsjobb som man vill starta när våren och värmen kommer.
Min pappa hade en AEG skruvdragare och jag var imponerad av den så hoppas jag nu kan få en jag också :)
 
140Nm

Jag har samlat på skruvdragare länge nu men just den här saknas i min annars kompletta samling.
 
140 nm

Motivering: Jag känner mig rätt skruvad ibland, och en skruvdragare skulle få mig på plats
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn den kraftfulla AEG borrskruvdragaren från testet
[bild]


Denna vecka har vi den sista borrskruvdragaren från testet som vinst. Det är den mycket kraftfulla AEG
BSB 18BL med väska, laddare och två batterier som står på spel. Det är en stark, rejäl och kraftfull maskin som presterar bra vid både borrning och skruvdragning.

Allt du behöver göra för att delta i tävlingen är att svara på en fråga och motivera till varför just du ska vinna.

Totalt värde: ca 5 000 kr

Fråga: Vilket är det maximala vridmomentet på maskinen?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
T turbonova skrev:
Svar 140

För som alla andra ska här byggas altan,fixa staket,barnas koja ska byggas färdigt.
Och som alla vet gör bra verktyg halva jobbet :)
Svar:140 Nm. Varför just jag? För att jag är 72, min Makita är slut och jag har inte råd att köpa en ny.
 
140 nm

Oj så många som deltar i denna tävling.

Förstår att mina chanser att vinna är mikroskopiska.

Men jag behöver VERKLIGEN vinna detta verktyg. Är en aktiv 70-åring som tänker fortsätta att bygga tills jag blir 100.
 
Svaret är 140 Newtonmeter (Nm).

Jag har under årens lopp haft två stycken AEG skruvdragare (suck).

Har bara varit problem med dessa.

Skräpprodukter är väl bara förnamnet.

Skulle aldrig komma på idén att köpa något från AEG längre, men som man brukar säga: Gratis är gott!

Om jag skulle vinna en AEG lovar jag att prova den med öppet sinne och ge märket ytterligare en chans.

Om inte, har jag nära till återvinningscentralen på orten där jag bor där de båda tidigare AEG-maskinerna har hamnat.
 
Mitt svar: Nm 140. Den här skruvdragaren skulle lösa många problem!
 
Max vrid: 140 Nm

hjälper mina mindre händiga vänner med renovering av sin lägenhet. 140 Nm råstyrka hade snabbat på processen!
 
Max 140Nm

Har idag en välanvänd Hitachi skruvdragare ifrån 2008, den sjunger nu på sista värsen. Batterierna är slut och gummit på handtaget som lossnat efter att varit med mig i ur och skur. Nu med stundande garagebygge och uterum skulle en AEG BSB 18BL vara ett otroligt tillskott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.