Unikt namn
Fantastiskt! Tack! Ser fram emot våren och den kommande rensningen. 😃

• Gilla
Andrea Rosberg och 1 till
  • Laddar…
Först vill jag säga: Grattis till personen som vann! 💐
Jag har följt tävlingen med stor spänning. Vad kan juryn önska för svar? Något kort o koncist, något roligt/fyndigt, något på rim, något hjärtskärande??? Men va???? Vad hände?
Jättemånga människor har lagt ner möda o tagit tävlingen på allvar. Jag har läst många svar och jag skrattar fortfarande åt mannen som skrev (ung.): ”Min fru säger att jag har tummen mitt i handen, men om jag vinner har jag åtminstone en såg i den andra”. 😂 Klar vinnnare, tänkte jag.
Jag skulle bli jätteglad om jag fick veta hur juryn tänkte. Era läsare har motiverat sina svar och jag är jättenyfiken på hur juryn har motiverat sitt svar. Ni skriver att juryn har läst alla bidrag. Hmmm??? 🤔 Kanske vore ärligare att säga: Vi orkade inte läsa alla svar, så vi drog ett i högen 😅.

Jag gillar Byggahus och det är roligt att ni har tävlingar. 🌺🤗

• Gilla
L8ttas
  • Laddar…
V Vrobisa skrev:
Jag har följt tävlingen med stor spänning. Vad kan juryn önska för svar? Något kort o koncist, något roligt/fyndigt, något på rim, något hjärtskärande??? Men va???? Vad hände?
Jättemånga människor har lagt ner möda o tagit tävlingen på allvar. Jag har läst många svar och jag skrattar fortfarande åt mannen som skrev (ung.): ”Min fru säger att jag har tummen mitt i handen, men om jag vinner har jag åtminstone en såg i den andra”. 😂 Klar vinnnare, tänkte jag.
Jag skulle bli jätteglad om jag fick veta hur juryn tänkte. Era läsare har motiverat sina svar och jag är jättenyfiken på hur juryn har motiverat sitt svar. Ni skriver att juryn har läst alla bidrag. Hmmm??? 🤔 Kanske vore ärligare att säga: Vi orkade inte läsa alla svar, så vi drog ett i högen 😅.

Eftersom du bara är aktiv i trådarna där du kan vinna något, vet jag inte om det är det mest taktiska att kritisera juryn och säga att den är lat.

• Haha
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
V Vrobisa skrev:

Du skriver nog det dom flesta här inne tänker. Men jag tror absolut inte att dom bara väljer en kommentar i mängden, utan dom väljer en kommentar från en medlem som har väldigt många inlägg (läs flera tusen), därav var du aldrig tilltänkt att vinna. Om du kikar på alla tidigare vinnare så kommer du se ett mönster att dom som har vunnit har i stort sett alla haft flera tusen inlägg reggade. Det är således dessa medlemmars bidrag som premieras.

B Byggarn79 skrev:
Du skriver nog det dom flesta här inne tänker. Men jag tror absolut inte att dom bara väljer en kommentar i mängden, utan dom väljer en kommentar från en medlem som har väldigt många inlägg (läs flera tusen), därav var du aldrig tilltänkt att vinna. Om du kikar på alla tidigare vinnare så kommer du se ett mönster att dom som har vunnit har i stort sett alla haft flera tusen inlägg reggade. Det är således dessa medlemmars bidrag som premieras.
Nja, jag vann (Woo-hoo). Hade väl 25-30 inlägg då. Blev jätteglad! Vinner något gör jag inte ofta!! Vill gärna tro att jag vann på min lysande formulering 😀

• Gilla
Charliescreek
  • Laddar…
Kattkvinnan Kattkvinnan skrev:
Nja, jag vann (Woo-hoo). Hade väl 25-30 inlägg då. Blev jätteglad! Vinner något gör jag inte ofta!! Vill gärna tro att jag vann på min lysande formulering 😀
Juryn kanske gillar katter.

Hep Hep skrev:
Juryn kanske gillar katter.
🐈‍⬛🤔 Nej, det var nog min briljanta motivering 😉

• Älska
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Kattkvinnan Kattkvinnan skrev:
🐈‍⬛🤔 Nej, det var nog min briljanta motivering 😉
Hoppas på det.

För att vara lite mer seriös så är det väl rätt självklart att de hellre väljer någon som aktivt bidrar till att sidan lever, än någon som bara är inne för att vinna prylar. Och det är väl helt ok, så länge de inte väljer vilka skitmotiveringar som helst bara för att det är någon med en massa inlägg. Att välja den mest aktiva av två som motiverat ungefär likvärdigt tror jag de flesta är ok med.

• Gilla
Kattkvinnan och 1 till
  • Laddar…
B Byggarn79 skrev:
Jag tackar för era svar. Jag är ganska ny medlem och jag gick med för att kunna läsa om andra människors goda idéer och fantastiska byggen. Och få litet råd och tips. Jag trodde det var en site som man läste för att det är roligt och intressant. Jag förstod inte att man förväntades skriva saker. Men nu vet jag. Jag kommer nog ändå mest att ta del av andras tips och lärdomar. Och det presenteras mycket nyttig fakta. En toppensite helt enkelt!
Jag är glad att jag blev medlem. 😊☀️

• Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
V Vrobisa skrev:
Jag tackar för era svar. Jag är ganska ny medlem och jag gick med för att kunna läsa om andra människors goda idéer och fantastiska byggen. Och få litet råd och tips. Jag trodde det var en site som man läste för att det är roligt och intressant. Jag förstod inte att man förväntades skriva saker. Men nu vet jag. Jag kommer nog ändå mest att ta del av andras tips och lärdomar. Och det presenteras mycket nyttig fakta. En toppensite helt enkelt!
Jag är glad att jag blev medlem. 😊☀️
Välkommen!! Jag är som du och läser mest men kommenterar ibland när jag känner att jag kan bidra (och det är inte ofta). Tycker också att det är kul och lärorikt att hänga på forumet. Många som är väldigt duktiga och bra tilltal oftast (något som jag känner är väldigt viktigt, orkar inte med ”Du är dum/Du är dummare”). Folk är helt enkelt generösa och delar med sig av sin kunskap. Så fortsätt och häng här utan att känna att du MÅSTE svara men vet också att dina frågor och synpunkter är välkomna!

• Gilla
Andrea Rosberg och 2 till
  • Laddar…
1. Vid kapning av grenar, ca 4 cm, upp till 80 snitt. Ca 25 min kontinuerlig körning

2.
Jag ska vinna Stihl GTA 26 eftersom jag nyligen har tagit över en gård med en äldre och eftersatt fruktodling som nu behöver tas om hand. Det finns många grenar som måste beskäras och gallras för att träden ska kunna återhämta sig och ge frukt igen.

GTA 26 är perfekt för just detta arbete – lätt, smidig och tillräckligt kraftfull för beskärning utan att vara klumpig eller överdimensionerad. Att den är batteridriven gör att jag kan arbeta säkert och effektivt under längre pass, även på svåråtkomliga ställen i odlingen.

Med upp till 80 snitt per laddning skulle den bli ett av mina mest använda verktyg i arbetet med att återställa och bevara gårdens fruktträd. Det här är inte en vinst som blir liggande – den skulle göra verklig nytta direkt.

Stort lycka till 🫣👍

Unikt namn
Den funkar mycket bra trots sin ringa storlek. Även när man fifflar med mobilen för att föreviga ett snitt på film.

Ett rotskott från asp fick sätta livet till när studsmattan fått ny plats.🙃

👍

• Gilla
Andrea Rosberg och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
---AVSLUTAD---

Behöver trädgården lite omtanke efter vintern? Den här veckan har du chansen att vinna en batteridriven grensåg från STIHL.

[bild]

STIHL GTA 26 levereras i ett praktiskt paket med batteri och laddare och är smidig att arbeta med. Den är kraftfull nog för beskärning av träd och buskar och passar perfekt för mindre sågjobb i trädgården inför säsongen. 🌳

Vinstvärde: 2 090 kr

Så här tävlar du:
  1. Svara på tävlingsfrågan nedan
  2. Motivera varför just du ska vinna
Tävlingsfråga:
Upp till hur många snitt klarar grensågen på en laddning? Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

[bild]

Vinnaren presenteras fredagen den 6 mars.
—---------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från Maskinklippet.
Meddela gärna i tråden när vinsten har anlänt, så att vi har koll på logistiken.
Stort tack till Maskinklippet som sponsrar denna tävling!
Om detta är avslutat vill jag veta vem som vann.

W Wae skrev:
Om detta är avslutat vill jag veta vem som vann.
Det står i tråden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.