1. Dom fyller 100 år
2. Har haft olika andra fabrikat och varit nöjd, så jag var tvungen att googla och läsa och se videos om vad detta egentligen är som många pratar om.
Fick en smärre chock, det jag använt är inte ens nära vad detta är, detta är något man måste ha, tex alla tillbehör, kompatibilitet, och också hur dom tänker på vikt och balans för att hjälpa oss användare så vi kan hinna med mer.
Wow

Svar: Festool fyller 100 år

Motivering: När en äntligen blivit husägare och står inför starten av väl behövda renoveringar så är vore en Festool TXS 18C den perfekta starten på min vertygspark och ett skäl att pensionera de ärvda och gamla maskinerna jag har just nu.

Festool fyller 100år.

Vore perfekt med ny skruvdragare för kommande renovering hemma. Har tre gröna Bosch där jag bytt motor i två och alla batterier har tveksam kapacitet. Dags för något bättre helt enkelt.

1. Festool fyller 100 år.
2. Skall bli intressant att testa vad 100 års erfarenhet betyder för kvaliteten/prestandan/användarvänligheten.

Andrea Rosberg Andrea Rosberg skrev:
[bild]
Nu har du chansen att vinna en Festool TXS 18 C 3,0-Plus, en kompakt men kraftfull skruvdragare i premiumsegmentet, inklusive två batterier, laddare, systainer mm. Den är utformad för att leverera hög precision och riktigt bra arbetskomfort, perfekt för både proffs och hemmafixare som vill ha kvalitet rakt igenom.

Vinstvärde: cirka 4449 – 5 500 kr.

Så här tävlar du:
  • Svara på tävlingsfrågan nedan
  • Motivera varför just du skulle bli en värdig vinnare.

Tävlingsfråga
Festool firar jubileum i år – hur många år fyller företaget?

Det rätta svaret finner du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren presenteras fredagen den 5 december.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Festool.
Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Stort tack till Festool som sponsrar tävlingen! 🎉
Festool fyller 100 år.

Jag är väl inte mer värdig vinnare än någon annan men det hade
varit väldigt roligt att få jobba med en riktig kvalitetsmaskin! :-)

De fyller 100 år.

Då jag hittat på ett riktigt ”skruvat” projekt med att bygga om vårt gamla förråd till en bastu så hade det passat bra med en riktig skruvdragare istället för vår halvbra gamla goding från östligt tillverkningsland.

1. Ett sekel
2. Min skruvdragare från förra seklet behöver nya batterier och nya funktioner.
En Festool vore en perfekt kandidat för uppgiften med praktisk förvaring!

Mvh
Ari Nieminen

Festool fyller 100 år.

Vi köpte vårt hus för 10 år sen. Då hade jag aldrig slagit i en spik Nu är man snickare, målare, rörmokare, mekaniker och allt annat som behövs. Men nu har min gamla trotjänande bosch skruvdragare gett upp och det är December månad med 2 barn som väntar på julklappar. En Festool hade varit en perfekt julklapp! Till pappa alltså...:D

[bild]
Nu har du chansen att vinna en Festool TXS 18 C 3,0-Plus, en kompakt men kraftfull skruvdragare i premiumsegmentet, inklusive två batterier, laddare, systainer mm. Den är utformad för att leverera hög precision och riktigt bra arbetskomfort, perfekt för både proffs och hemmafixare som vill ha kvalitet rakt igenom.

Så här tävlar du:

Tävlingsfråga

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren presenteras fredagen den 5 december.

Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

100 år av kvalitet 😊
Av elverktygen är skruvdragaren det som är viktigast! Skulle vara riktigt kul att få möjlighet att pröva en premiumvariant, har ett stort projekt i sommarhuset som väntar..

Svar: Festool fyller 100 år.

Motivering: Det vore kul med ett kvalitetsverktyg i verktygslådan.

Festool fyller 100 år.

Jag står utan skruvdragare nu då min brann upp i somras vid altanbygget.
Fick slutaföra med en lånad och är nu utan. Hade varit väldigt uppskattat.

Festool fyller 100 år!
Min granne ska alltid låna min skruvdragare! Skulle kunna ge bort min gamla och behålla denna nya😀

Svar: 100 år.

Motivering: det vore trevlig med en riktigt maskin för att slippa skämmas över min gröna Bosch när jag får besök i verkstaden. Tack för förhand och god jul!

[bild]

Så här tävlar du:

Tävlingsfråga

Festool fyller 100år.

När jag bygger, fixar, donar och lagar är detta verktyget, det jag behagar.

Svar: 100 år.

Motivering:
Man blir ju less på gamla sketna skruvdragare som inte levererar när de behövs som bäst. Är det inte batterier som vägrar att laddas så har vi en chuck designad av någon som aldrig hanterat ett verktyg.

Nä fy, det kanske är en riktig proffsdragare som behöver ligga under granen till jul.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.