Ta hem Makitas välutrustade multiverktyg

makita2.png

Med variabel hastighetskontroll, enkla bladbyten och hög effektivitet blir det lätt att fixa renoveringsprojektet för den som tar hem den här rackaren från Makita och Bygghemma.se. Makita TM3010CX2J är ett multiverktyg som klarar upp till 20 000 oscillationer per minut och som har en vinkelamplitud på 2x1,6˚. Dessutom får vinnaren även hem hela 42 stycken tillbehör!

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du behöver en Makita TM3010CX2J.

Fråga: Hur byter du blad på Makita TM3010CX2J

1. Med en nyckel
X. Med en hylsa
2. Det krävs inga verktyg för bladbyte

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.

• Gilla
Jan-O och 5 till
  • Laddar…
Elina Blom Westergren skrev:
Ta hem Makitas välutrustade multiverktyg

[bild]

Med variabel hastighetskontroll, enkla bladbyten och hög effektivitet blir det lätt att fixa renoveringsprojektet för den som tar hem den här rackaren från Makita och Bygghemma.se. Makita TM3010CX2J är ett multiverktyg som klarar upp till 20 000 oscillationer per minut och som har en vinkelamplitud på 2x1,6˚. Dessutom får vinnaren även hem hela 42 stycken tillbehör!

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du behöver en Makita TM3010CX2J.

Fråga: Hur byter du blad på Makita TM3010CX2J
Svaret hittar du här: [länk]

1. Med en nyckel
X. Med en hylsa
2. Det krävs inga verktyg för bladbyte

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är 2, det behövs inga verktyg.

Jag behöver Makitan då jag precis har blivit husägare och nu är det dags för renovering. Jag har tidigare bott i lägenhet så jag har inga maskiner idag. Det hade varit en perfekt tidig julklapp till mig och min fru och det hade underlättat renovering jättemycket.

Rätt svar är 2. Det krävs inget verktyg.

Motivering:

Jag står inför en omfattande renovering inom kort och behöver ett verktyg av denna sort.
Med denna skulle jag våga, ta mig för och mer saker själv såga. jag har även fått indikationer att 20000 oscillationer är värt stående ovationer.

Motivering: För det första behövs det egentligen ingen motivering. Maskinen skriker fullkomligen "VILL HA!"
För det andra, användningsområdena för en sådan här kompetent maskin är outtömliga! Nästan vad man vill göra, går att göra. Sist men inte minst, Makita är verklig kvalitet. Det gör allt jobb så mkt roligare och bättre!

Renoverar ett badrum, och det behövs ofta komma åt att såga i krångliga vinklar när rummen sidan om ska fortsätta stå kvar, då hade denna varit perfekt. En väldigt mångsidig liten grej!

Rätt svar är 2 Verktygslöst bladbyte.

Mitt uppe i renoveringen, saknar jag ofta ett multiverktyg i maskinparken. En vinst här hade varit grymt, och underlättat vår renovering!

Svar: 2

Bra verktyg gör halva jobbet. Vinner jag en blir det inte så dyrt att skaffa så att jag har två!

Svar: 2 Det krävs inga verktyg!

Har köpt hus och ÄNTLIGEN fått mig ett hobbyrum och där jag vill kunna göra allt från renovering till att barnen kanske vill bygga fågelholkar.

Rätt svar är 2, att det inte behövs verktyg.

Min motivering är att jag, som visas i min tråd om multiverktyg (https://www.byggahus.se/forum/verkt...infor-kop-av-multi-cutter-multiverktyg-4.html) letade efter ett bra verktyg och till slut köpte en som visade sig vara väldigt dålig och jag sedan lämnade tillbaka. Jag tappade efter det förtroendet för multiverktyg. Snart ska jag riva kakel i badrummet och skulle verkligen behöva ett multiverktyg då men vet inte om jag vågar köpa ett nytt och vilket man i så fall skulle köpa.

Hört att Makita ska vara bra. Men, upp till bevis i så fall! ;)

Jag har provat att köpa billiga multitools, men de håller inte.
Jag behöver verktyget, då jag renoverar ett gammalt hus.
Man hamnar då ofta i lägen där man måste anpassa sig efter omständigheterna. Ofta då finsåga något på plats. Det är vid dessa tillfällen som denna sågen kommer till sin rätt.
Det uppkommer hela tiden situationer när man helt enkelt inte kommer åt med ett annat verktyg.
Om jag vinner kan jag lova att det kommer användas frekvent.

Rätt svar: 2. Det krävs inga verktyg för bladbyte

Maskinen hade varit perfekt att ha nu när vi renoverar (bygger nytt, snarare) kök. Verktygsbudgeten är redan maxad och överskriden och ett multiverktyg behövs i många vinklar och vrår! När köket är klart, "är det bara resten kvar" så att säga, så ett multiverkyg kommer verkligen användas!

Rätt svar: 2 Inga verktyg behövs.

Motiveringen lyder: genom år av renoveringar har multiverktyg visat sitt användningsområde, tyvärr har det tummats på kvallitén vilket gjort att hitintills 4 stycken helt havererat, att istället få svinga det blåa svärdet likt Bilbo svingar sitt svärd sting, och att få ta med sig det på äventyr genom trä och metall, plast och kakel vore en belöning lika stor som härskarringen.

Vi har redan ett multiverktyg, som var mycket billigare än Makitas. Det är dessutom mångt mer mångsidig då dess ljudvolym kan överrösta vilket annat oönskat ljud som helst.
Det avger vibrationer som bedövar såväl händer som närliggande kroppsdelar likt snabbverkande lokalanestetika.
Och avger värme som enligt Joe Kaufmans ”Så funkar det” motsvarar 150% verkningsgrad.

EON har p.g.a detta visat intresse att ersätta reaktor 2 i Oskarshamn med vårt multiverktyg. Samtidigt ser vi en överhängande risk att vi därmed kommer ha begränsad tillgänglighet till det framöver. Så det hade det varit bra att ha ett i reserv.

Redigerat:

När kvalitet kommer först så är det Makita som gäller.
Nu är det dags för mig att prova.

D09
Svar 2

Tomten hade inga maskiner till mig förra julen så en tidig julklapp hade varit fint :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.