Jag gillar bra ljud och min fru ogillar trådar och kablar.
Med en Play 1 så kan vi pensionera den gamla batterislukande radion med kass ljud som vi har i köket.
Om den batteridrivna radion är en dålig kompromiss så är Sonos Play 1 den perfekta kompromissen samtidigt som vi båda tycker den är snygg med läcker design.
Bygger ett minienergihus och vill inte bryta täthetsskikten i onödan med kablage därför skulle ett trådlöst arrangemang vara perfekt för vår musikinsallation.
Jag håller på med att göra hela huset så trådlöst jag kan. Hemautomatisering och styrning via internet finns redan. Nu är nästa steg att strömma musiken via WiFi, och då vore det otänkbart att inte ha det bästa, en anläggning från Sonos. Ljudkvalitet från början, och utbyggbart efter hand. Snygg, bra, flexibelt!
Jag är i startgroparna att börja bygga in någon sorts stereolösning som ska fungera i hela huset. Ligger i valet och kvalet just nu för vilken typ av system jag ska använda. En Play:1 ifrån Sonos skulle så att säga avgöra det hela!
Varför jag borde vinna:
Har tvillingtjejer på 16 månader som bara älskar musik, dansar hela tiden så fort musik spelas.
2 våningsvilla och inredd källare.
Nuläget 6 olika ljudsystem i olika rum = inte användarvänligt nånstans.
Har länge funderat på att byta ut mot trådlösa samspelande system lika ert. Har inte bestämt än vilket fabrikat. Men vinner man detta så är ju det startskottet.
Med Play1 skulle jag kunna bemöta grannenes evinnerliga spelande av dansband. Jag tänker inte försöka överrösta grannen (vilket jag säker hade kunnat med Play1) utan göra en ljudbarriär med min musik.