Skenan är 1,6 meter.

Min vän hon byggde sig en altan i år
Då kom kommunen, de sa "Den är vår!"
Ja, del av marken var tydligen deras
Nu skulle det kapas, filas och geras
Puts och väck, inte tal om nån häck

Jag for dit för att hjälpa, tog min bästa fogsvans
Hon log och sa "Du kommer nog mest ingenstans"
Så rätt hon hade, jag var ju mest i vägen
Att bra verktyg gör jobbet var ingen sägen

Hon tipsade om Bosch; går i blått, riktigt flott
Om den kunde hon bara säga sånt som var gott
Tröstlöst jag nu letar bland Blockets alla vrår
Hur tusan ska jag hitta en sån såg till i vår?

Svar: 1,6m.

Min gamla sänksåg blev lite trätt efter sågning i en putsvägg och att jag dessutom lyckades såga av sladden i en blixtkavalkad.

Hade blivit väldigt glad att få uppleva en ny sänksågs glans och precision igen.

Svar: 1,6 m
Motivering:
Sambon och jag har ett projekt på gång som är nytt,
detta projekt kommer leda till en flytt.
Det är nämligen så att vi ska bygga oss vårt drömhus,
där vi bor nu får man titt som tätt besök av en mus.
Att kunna såga som ett proffs under tiden huset kommer upp,
kommer man va stolt som en tupp.
Om jag skulle få slå in denna fina såg och lägga under granen,
tänk vad vi kommer kunna sitta och njuta på altanen.
Att få överraska mannen i mitt liv med denna grej,
kommer göra mig till världens lyckligaste tjej!

Svar 1,6m

Precis vad jag skulle behöva nu när köksrenovering stundar. Man kan ju spara mycket pengar på att göra saker själv, men med dåliga verktyg så kan det nästan få vara ogjort.

Gladast skulle nog dock min sambo bli, då en till ursäkt flyger rakt ut genom köksfönstret.

Svar: 1,6m
Skulle verkligen behöva en sänksåg till min husrenovering, kör med cirkelsåg nu med varierande resultat.....

Svar: 1,6 meter

Rakt ska va rakt. Rakt på sak! Jag behöver en sänksåg.

1,6 meter vore mums att vinna.

nikasp
Svar: 1,6 meter

Jag/vi (eller egentligen jag då) har massor av saker på gång. Torpet har fått helrenoverat tak så där är det dags att fixa/riva och lägga golv samt fixa väggar och innertak samt bygga förvaring. Kommer att ha massor med nytta av en sådan såg och Blå Bosch är det jag satsat på sedan flera år. Har laserpass, skruvdragare x2, tiger, lasermätare mm.

Hemma i villan ligger gästtoalett och tvättstuga näst i tur. Skulle blir enormt glad om jag vann!

Renoverat rött trätorp med nytt tak och byggnadsställningar runt fasaden på en höstdag.

Svar 1.6m

Hade jag haft en sådan istället för min vanliga cirkelsåg när jag sågade golvspån för 10 år sedan så hade jag fortfarande haft 10 fingrar (ligger på stadiga 9 nu). Ungarna vill nu att jag skall bygga ett käpphäststall men de är lite oroliga att det kanske blir 8 kvar efter det. Med en sänksåg med styrskena så minimeras den risken.

Svar 1,6 m

Jag skulle behöva en riktigt fin sänksåg till alla mina projekt i stugan som jag håller på att renoverar sedan 5 år tillbaka ⚒

Renovering pågår på en stuga med trämaterial och verktyg synliga, person arbetar nära en kapmaskin.

Redigerat:
Svar: 1,6m

Har en del apparaturer i förrådet ute och dessa har diverse olika färger och är av olika märken. Dock har jag faktiskt ingen blå och inte nån Bosch. Vore trevligt med ett nytt märke och färg, brorsan har en blå och är väldigt nöjd, samt att den fungerar ypperligt enligt han. Och ja, jag är lite avundsjuk på vad han kan åstadkomma ( och inte jag) så att få prova denna vore toppen!

1,6 m

Denna såg skulle väl till pass när jag ska bygga min kajak av träribbor som ska sågas till

Skena på 1,6m

Hade varit bra då delar av golven behöver bytas i delar av vår nyinköpta 70-tals-villa. Spånskivor ger upp med åren på utsatta ställen... Min befintliga ärvda cirkelsåg från 70-talet, med glapp i start-knappen, är inte riktigt "up-to-snuff" längre :)

Skenan är 1.6m, och skulle gjort underverk när sovrummets två nivåer skulle fixats till efter golvläggningen...

Svar:2. 1.6m
Att såga rätt har aldrig varit så lätt, med en sänksåg från Bosch är det lätt att gå loss.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.