Svar 1.

Det är aldrig någon vila eller rast
när man ska åka bort i en hast.
Att charma grannen att komma hit i ett
är minsann inte så lätt
så med denna slipper jag plantera blommor av plast.

Svar 1.

Håller på och anlägger odlingsbäddar i nya koloniträdgården och har funderat på hur jag ska fixa bevattningen på ett smart sätt eftersom det bara finns regnvatten att tillgå. Tänkte först på en dränkbar pump, men det skulle kräva installation av el och jordfelsbrytare. Sen klurade jag på att installera en solpanel, men föll på kostnad och att jag ändå inte kan lista ut hur man skulle koppla ihop det. Jag gav upp hela idéen några dagar.
Sen får jag syn på det här forumet, kunde ju bara inte bli bättre! En smart enkel lösning som verkar enkel att sätta ihop och sköter allt automatiskt!

Hej

Rätt svar är nr1

Vi hoppas vinna bevattninghjälpen till vår härliga köksträdgård. Vi har focuserat på frukt och bär som barnen kan gå förbi och bara stoppa i munnen och njuta av. Lite grönsaker och givetvis även en del potatis som är lillgrabbens stolthet. Han är så stolt och förtjust i sin odling att alla som kommer förbi måste titta och lyssna på denne lille trädgårdsmästare. Jag känner att det är viktigt för barnen med en närhet och en förståelse för naturen. Skulle dock underlätta lite för mig med denna tekniska och smidiga bevattningshjälp för elendes elende om något skulle torka upp eller drunkna.

Svar: 1. Eko, kulturarv och topline

Ingen plant och blomvakt vi har,
när vi bort på semestrar far.
Men med detta bevattningssystem skulle jag känna mig trygg,
dessutom skulle det all övrig tid skona min opererade rygg.
Den här skulle verkligen få min uppskattning,
jag skulle kunna slippa tänka på all vattning.
Att den drivs med solenergi och vatten ur behållare passar hos oss perfekt.
då vår vattenkran ute blivit defekt.
Den här är verkligen odlingsälskarens bästa grej,
och både för torka och missöden man slipper att oroa sig! :D

Svar 1

Var på Rum & Trädgård och köpte fina frön från Impecta Fröhandel, föredrar definitivt dessa från massproducerade frön. Fröna har nu förvandlats till små plantor som behöver vattnas ofta och all hjälp som går att få tas tacksamt emot :) Det skulle vara så roligt att prova något nytt!

Veckans vinnare är vår medlem dannedd som nu kommer att slippa oroa sig över smultronen när solen skiner som starkast. Stort grattis önskar vi på redaktionen!

dannedd skrev:
Svar: 1

Motivering:
Detta är något våra smultron hade älskat och då även våra hundar som älskar våra smultron! =)

[bild]

• Gilla
D09
  • Laddar…
SVAR: 1

MOTIVERING:
Med detta fiffiga bevattnings sätt som man får från impecta,
slipper man springa runt och vattna så hinner man mycket annat mäkta.

Veckans andra vinnare blir medlemmen Sophie! Bebisplantorna kommer nu att få rätt mängd vatten automatiskt :). Jättegrattis!

Motivering: Med en alldeles nyanlagd köksträdgård med massor av bebisplantor tycker jag att det enda jag gör är att passa de små bladen från att torka. Ett sådant här bevattningssystem hade varit en stor hjälp för att underlätta och se till att plantorna får en bra start.

Åh vad kul! Tack så mycket. Verkligen en vinst som kommer väl till pass.

Svar : 1

Det skulle vara toppen för att hinna med vattningen i växthuset i sommar! Men en 2 åring och en nyfödd här hemma skulle det spara tid om man slipper vattna själv flera gånger om dagen! Och man vill ju gärna ha grönsakerna som blir :)

Svar 1

Fick äntligen växthuset klart i år. Satt faktiskt och funderade hur vi kunde fixa bevattningen men alla ideér kändes så krångliga att genomföra. Läste upp tävlingen åt min sambo som utbrast "där har vi det"! Så för att jag ska slippa bära vatten och sambon ska slippa gräva vattenledning i sommar så håller vi tummarna för vinst nu!

kontorsråttan
Grattis till Sophie & dannedd.
Jag vore tacksam om man kunde få en liten rad om vad ni tycker om produkten, som en liten köphjälp till oss som inte vann och fungderar på att köpa en utrustning.

Tackar på förhand.

Åååååh tack så mycket! =) är nog första gången jag vinner någonting!!!
Ska bli så spännande att se hur bra det kommer att fungera, tittade på smultronen idag och jorden var väldigt torr även om det regnat och det är förmodligen bara för björken som står på grannens tomt ca 5m bort. Ska definitivt återkoppla med en utvärdering!
Doggisarna tackar också! =)

image.jpg
Från vänster Babbi, Charlay och Sisko!

Idag hämtade jag ut vinsten. Återkommer med ett omdöme när jag hunnit testa den!

Fick vinsten idag! Har redan kopplat in den, kunde inte hålla mig tills helgen! =)
Gick väldigt smidigt att koppla in, tog drygt en timme inkl nedgrävning av vattenbehållare på 200liter.
Märkte dock rätt snart att jag var rätt optimistisk och trodde att systemet skulle täcka alla mina smultronplantor. Men då jag var tvungen att sätta munstyckena lite tätare än jag trott räckte det endast till ungefär hälften av smultronplantorna och 4st blåbärsbuskar. Men sedan var det visst 92st smultronplantor totalt... =)
Så det får bli till att utöka med ett system till med minst 12munstycken.

Utvärdering inkl bilder kommer under morgondagen! =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.