68 667 läst ·
48 svar
69k läst
48 svar
Avsluta Verisure
Sida 1 av 4
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 592 inlägg
Beror på hur modernt ditt system är.
Om jag förstått rätt så ifall du kan ha app till larmet så kopplas i princip bara kopplingen till larmcentralen bort och appen kör fortfarande.
Har ditt larm inte app så tutar det bara i sirenen och inget mer händer.
Om jag förstått rätt så ifall du kan ha app till larmet så kopplas i princip bara kopplingen till larmcentralen bort och appen kör fortfarande.
Har ditt larm inte app så tutar det bara i sirenen och inget mer händer.
Återkom gärna Delgado med status då jag också är i läge att säga upp mitt Verisure.
Mitt system är säkert 15 år gammalt och jag kan inte byta batteri själv tydligen. Detta vill de ha SEK 1.800:- för, så då sa jag tack och adjö....
Någon som vet vad de är för batteri i centralenheten? Vågar inte riktigt öppna den innan allt är uppsagt.
Mitt system är säkert 15 år gammalt och jag kan inte byta batteri själv tydligen. Detta vill de ha SEK 1.800:- för, så då sa jag tack och adjö....
Någon som vet vad de är för batteri i centralenheten? Vågar inte riktigt öppna den innan allt är uppsagt.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Stäng strömmen (230 volt), lås upp luckan och koppla bort batteriet, på mitt var det flatstift, bara att dra.
Det kommer tjuta när du öppnar dörren tills batteriet är bortkopplat men det finns ju hörselskydd.
Köp ett nytt batteri.
Sedan har du säkert en massa larm att återställa.
Sedan att säga upp, dekalerna kommer de och plockar bort.
Larmcentralen kan vara din eller Verisures, beror vad det står i avtalet.
Jag bytte till ett nyare från låssmeden.
Protte
Det kommer tjuta när du öppnar dörren tills batteriet är bortkopplat men det finns ju hörselskydd.
Köp ett nytt batteri.
Sedan har du säkert en massa larm att återställa.
Sedan att säga upp, dekalerna kommer de och plockar bort.
Larmcentralen kan vara din eller Verisures, beror vad det står i avtalet.
Jag bytte till ett nyare från låssmeden.
Protte
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 592 inlägg
Låter som vårt, sitter ett litet blybatteri i den.M Matt23 skrev:Återkom gärna Delgado med status då jag också är i läge att säga upp mitt Verisure.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 592 inlägg
Pass.
Mitt är märkt fgs40351, 4V 3.5Ah och är 90*34*60mm.
Finns du i krokarna kan du få det, installerades 2016 och togs ut drift 2020, skicket oklart.
Mitt är märkt fgs40351, 4V 3.5Ah och är 90*34*60mm.
Finns du i krokarna kan du få det, installerades 2016 och togs ut drift 2020, skicket oklart.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 592 inlägg
Enligt servicekillen som var här så är det bara länken som försvinner. Inga problem att användas som larm fast utan uppringning. Om det är dina grejer eller inte kan nog bara Verisure svara på men det brukar heta att om produkterna är fem år gamla är de dina.MalZon skrev:
Också en uppdatering:
Då jag skulle säga upp abonnemanget, blev plötsligt batteribytet kostnadsfritt (SEK 1.800:- annars) och månadsavgiften gick från 390:- till 249:-. De kunde även ta bort serviceavgiften som jag tror är 599:- per år eller liknande. Så jag lät dem komma hit och byta alla batteri, så tar vi nog en uppsägning om en månad eller två.
Känner för att byta ut allt till Yales larm då vi har Yale's lås redan. Är väl inga problem att montera ner sitt Verisure och sälja på blocket när det är uppsagt?
Då jag skulle säga upp abonnemanget, blev plötsligt batteribytet kostnadsfritt (SEK 1.800:- annars) och månadsavgiften gick från 390:- till 249:-. De kunde även ta bort serviceavgiften som jag tror är 599:- per år eller liknande. Så jag lät dem komma hit och byta alla batteri, så tar vi nog en uppsägning om en månad eller två.
Känner för att byta ut allt till Yales larm då vi har Yale's lås redan. Är väl inga problem att montera ner sitt Verisure och sälja på blocket när det är uppsagt?
Batteribytet ska kosta som en serviceåtgärd för mig, ca 600kr. Det är en per-gångs-kostnad så har jag fler saker som behöver åtgärdas samtidigt så kan jag ta det med till samma pris. Dock har jag redan bytt batteri i en kamera förra året, är jag nästan säker på. 120kr för batteri och bytte själv. Var inga problem, men ville jag att de skulle göra det var det kostnad för batteri och de där 600kr.
Har bara för mig att egentligen betalar för "Mina sidor" men så kanske det inte är då?
Frågan är då om man säger upp så man bryter kontakten med centralen och om ett larm utlöser, får jag själv bilderna då?
Har bara för mig att egentligen betalar för "Mina sidor" men så kanske det inte är då?
Frågan är då om man säger upp så man bryter kontakten med centralen och om ett larm utlöser, får jag själv bilderna då?