E
B Berrabus123 skrev:
El-löken vetinte vad han pratar om och han är endast på detta forum för att provocera. Misstänker t.om att han inte ens är elektriker ;)
Du får gärna behålla dina taffliga installationer för dig själv, bara jag inte behöver vistas i närheten. Troligen samvetet som gnager nu, har du en kabel i slang som du installerat i svärsonens hus du oroar dig över nu tro?

Ja, jag har sett smarta installationer där man struntat i att fästa slangen och hoppas att anslutningarna är starka nog att hålla kabeln.

Den kanske håller kabeln rätt bra idag, en snabbanslutning krävs det ganska mycket våld för att knäcka, det har nog de flesta känt på.

Och troligen är belastningen väldigt låg på just det uttaget. Men nu ligger slangen lös hela vägen för att man inte orkade göra den lilla extra ansträngningen.

Och då svärfar borrat i vattenledningen står avfuktaren inkopplad där i 2 månader.

En tickande bomb...
 
E El-Löken66 skrev:
Du får gärna behålla dina taffliga installationer för dig själv, bara jag inte behöver vistas i närheten. Troligen samvetet som gnager nu, har du en kabel i slang som du installerat i svärsonens hus du oroar dig över nu tro?

Ja, jag har sett smarta installationer där man struntat i att fästa slangen och hoppas att anslutningarna är starka nog att hålla kabeln.

Den kanske håller kabeln rätt bra idag, en snabbanslutning krävs det ganska mycket våld för att knäcka, det har nog de flesta känt på.

Och troligen är belastningen väldigt låg på just det uttaget. Men nu ligger slangen lös hela vägen för att man inte orkade göra den lilla extra ansträngningen.

Och då svärfar borrat i vattenledningen står avfuktaren inkopplad där i 2 månader.

En tickande bomb...
Den som förstår vad du yrar om borde få Nobelpris
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
E
B Berrabus123 skrev:
Den som förstår vad du yrar om borde få Nobelpris
Förstår du inte ska du heller inte röra. God kväll!
 
E El-Löken66 skrev:
Förstår du inte ska du heller inte röra. God kväll!
:crysmile:(y)
 
K
E El-Löken66 skrev:
Ja visst, speciellt med en mantlad kabel i.
Ungefär lika stor chans som att det finns en gud som sätter eld på huset skulle jag säga.
 
  • Gilla
Berrabus123
  • Laddar…
E
K Kortling skrev:
Ungefär lika stor chans som att det finns en gud som sätter eld på huset skulle jag säga.
Antar du syftar på Thor. Ja, risken är ju inte så stor så då kan vi bortse från den ivanlig ordning. Stapeldiagram över skador av brand/åska i hem, 2010-2019, och linjediagram för skadebelopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
E El-Löken66 skrev:
Antar du syftar på Thor. Ja, risken är ju inte så stor så då kan vi bortse från den ivanlig ordning. [bild]
Vad nu det har med en lös flexslang bakom ett utanpåliggande uttag att göra.
 
K Kortling skrev:
Vad nu det har med en lös flexslang bakom ett utanpåliggande uttag att göra.
E El-Löken66 skrev:
Antar du syftar på Thor. Ja, risken är ju inte så stor så då kan vi bortse från den ivanlig ordning. [bild]
Hmm, än är inte den sista idioten född.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.