25 051 läst ·
331 svar
25k läst
331 svar
Avskaffa sommar/vintertiden Nu!
Vad har det här inlägget med byggahus.se att göra? Snälla admin, ta bort sådana här inlägg som inte har med husbygge att göra.
Nu räknade jag med att alla motorcyklister skulle öka sin bilanvändning när inte längre åker MCJarlingar skrev:
Om nu alla bilister ska köra MC istället, då kommer många fler att dö i trafiken
https://www.ikorkortmc.se/vm_mcfraga_160.php
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Fast många som dör på MC är drogpåverkade utan körkort, ofta på stulen hoj.
hm, nu är jag osäker om det hjälper att förbjuda droger eller att köra utan körkort eller att stjäla en hoj. Men visst, om det skulle funka har vi ett bra alternativ till avskaffandet av sommar eller vintertid 
För mig finge sommartiden gärna vara permanent normaltid, tänk att slippa lyfta ner köksklockan för att ändra för jämnan, sammadant me den gamla klockradion på nattduksbordet...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men de skapade måttenhetern metern:Nötegårdsgubben skrev:
I det revolutionära Frankrike försökte man göra om även bl.a. dygns- och veckoindelningen. Det kanske blev mer logiskt ur ett matematiskt perspektiv, och kanske hade vi idag frågat oss hur någon kunnat ha något så bökigt som gamla sekunder, minuter och timmar som inte gick att räkna med, eller – ve och fasa! – något så opraktiskt som sjudagarsveckor. Men så blev det inte.
Och alla ni som jobbat med engelska och amerikanska tum- fot- och yardenheter på ritningar vet säkert hur lätt det är när vi kan gå över till vår gamla hederliga meter
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skapade en omröstning:
https://www.byggahus.se/forum/threads/omroestning-sommar-vintertid.320588/
Intressant att se hur byggahusarna tycker.
https://www.byggahus.se/forum/threads/omroestning-sommar-vintertid.320588/
Intressant att se hur byggahusarna tycker.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 910 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 910 inlägg
Var står det i den länken att 30 personer om året för av tidsinställningen?Jarlingar skrev:
Själv sover jag väldigt olika många timmar årets dagar så jag märker inte en timmes skillnad en.enskild dag.
Kor har jag inga, men mina barn märker nog inte ens omställningen. Deras telefoner ställer dessutom om sig själva. Omställningen är inget vi ens brukar prata om.Gammelnörden skrev: