Gammelnörden
Jag kan nämna två helveten (om än bara ett nutida USA i värmebölja och inte fullskaligt Gehenna);
barn och kor. Båda blir från vettet och det tar tid och frustration att få rutinerna att fungera igen efter omställningen.:confused:

• Gilla
Duttarmajster och 3 till
  • Laddar…
Vintertid har vi ju inte, så den är svår att avskaffa... :thinking:
Antingen är det normaltid eller sommartid.

• Gilla
J-stedt och 2 till
  • Laddar…
Jag håller helt med om att den bör avskaffas.

• Gilla
J-stedt och 1 till
  • Laddar…
harry73
Om vi ska avskaffa någonting ska vi såklart avskaffa sommartid och inte vintertid (förlåt normaltid).
Själv gillar jag övergången från sommartid till vintertid eftersom man då får sova en timme mer och det blir lite ljusare på morgonen vilket också hjälper till för att bli vaken.

Övergången från vintertid till sommartid gillar jag för att man då plötsligt kan göra saker utomhus när man kommer hem från jobbet

• Gilla
arkTecko och 1 till
  • Laddar…
harry73
Jarlingar Jarlingar skrev:
Gör din röst hörd för ett avskaffande NU!
nu gjorde jag min röst hörd, men kanske inte så som du vill

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
supervillain_plan.png

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Jag röstade för att avskaffa vintertid (normaltid).
Har så svårt att komma upp på morgonen när det är mörkt ute, speciellt i början, med vintertid behöver jag göra detta tre gånger (två på hösten och en på våren)

• Gilla
big mike och 4 till
  • Laddar…
hsd
Kompromissa
Normaltid året runt med en timme kotare arbetsdag på sommaren

• Gilla
J-stedt och 2 till
  • Laddar…
Hade jag faktiskt på förra jobbet, rätt gött.

Gjort!

Det är ju komplett vansinne att anpassa tidräkningen efter årstiden som nu, ni som gnäller på att det är för ljust eller mörkt, anpassa erat liv istället, hur svårt kan det vara ?

Nej jag håller med TS, avskaffa sommartiden nu, den borde aldrig införts.

• Gilla
J-stedt och 2 till
  • Laddar…
Bort med skiten :confused:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
harry73
Jarlingar Jarlingar skrev:
Hur länge tror ni det skulle ta att införa något som i trafiken skulle spara 30 liv om året..?
I Sverige dog 254 personer i trafiken http://www.vibilagare.se/forum/vi-b...-trafik/antal-doda-i-trafiken-2017-rekordlagt

Av alla trafikdöda är 16,5% mc-förare http://feber.se/bil/art/279175/minst_trafikdd_i_sverige/
så ca 42 MC-förare dör i trafiken per år.

Om man förbjuder motorcyklar borde man lätt kunna rädda 30 personer från att dö i trafiken.

Berätta gärna för mig när det kommer att hända, och då ska jag sansa mig och rösta för avskaffandet av sommartiden :)

• Gilla
Solari och 1 till
  • Laddar…
Med det resonemanget så är det bättre att förbjuda bilar, då skulle vi spara 212 liv / år...

• Gilla
big mike och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.