Hej!
Har en sån avluftskåpa som på bilden, är ett rätt högt luftsus som låter mycket på uteplatsen nedanför. Finns det nåt enkelt man kan göra åt det själv från utsidan? Sätta in nån ljuddämpare eller byta kåpa kanske? Flödet är 130-140 l/min.
Har en sån avluftskåpa som på bilden, är ett rätt högt luftsus som låter mycket på uteplatsen nedanför. Finns det nåt enkelt man kan göra åt det själv från utsidan? Sätta in nån ljuddämpare eller byta kåpa kanske? Flödet är 130-140 l/min.
Jag har en Nibe S-735, den kanske har det? Är det resonans som går att få bort kanske? Låter dock även om kompressorn är av. Är själva luftsuset låter det som.
Nä bara isolering, fick det nyss omgjort och det var ett jäkla krångel att få till det så vet inte om jag vågar rota med det igen. Röret går genom takisoleringen så svårt att komma åt, och när de höll på med rörisoleringen lossnade röret från själva tak-kåpan. Var en rätt stressig historia så vill helst fixa nåt enkelt från utsidan om det går.. Var inte det lättaste att ens hitta en firma.F Fideliox skrev:
Klicka här för att svara