Hej,
Som ni kan se har vi grävt op för grunden och skal snart fyllas igjen med makadam..
Jag har et problem och det är avlopsrör, har hittat en rörmokare, man dom kan först om 4 veckor, jag orkar inte vänta så länge..jag behöver bara lägga en huvud avlops som stikker litte ovan makadam lagret, sän kan man koppla runt igjenom isolerings lagren..
Får man göra det själv eller måste det vara en aut. rörmokare??
hür långt ner måste den grävas??
jag vill vara tacksam för alla svar och tips!
Mvh
Leo
Som ni kan se har vi grävt op för grunden och skal snart fyllas igjen med makadam..
Jag har et problem och det är avlopsrör, har hittat en rörmokare, man dom kan först om 4 veckor, jag orkar inte vänta så länge..jag behöver bara lägga en huvud avlops som stikker litte ovan makadam lagret, sän kan man koppla runt igjenom isolerings lagren..
Får man göra det själv eller måste det vara en aut. rörmokare??
hür långt ner måste den grävas??
jag vill vara tacksam för alla svar och tips!
Mvh
Leo
Du får koppla ditt avlopp själv (tvärtemot vad många tror). Det är inte som med el, att det krävs någon särskild behörighet.
Däremot kan kommunen ha restriktioner på vem som får göra själva anslutningen till det kommunal nätet.
Däremot kan kommunen ha restriktioner på vem som får göra själva anslutningen till det kommunal nätet.
Tackar, nu kan jag gå vidare
)
hür långt måste man lägga dom ner pga. frys risk?? är det en meter??
tänker mera på lutning och koppling till kommunalt avlop..
jag har åxå en trekammarsbrun, men vill hälst koppla till kommunalt når det nu kommer..
hür långt måste man lägga dom ner pga. frys risk?? är det en meter??
tänker mera på lutning och koppling till kommunalt avlop..
jag har åxå en trekammarsbrun, men vill hälst koppla till kommunalt når det nu kommer..
Är du i den sitsen att du kan välja om du vill ansluta till kommunalt eller eget avlopp? Ofta är det ju så att om det finns kommunalt draget så MÅSTE du ansluta till det.d_leso skrev:
Hej Andersmc,
just nu finns där ingen kommunalt, det kommer kanske i år, huset som jag har rivit ner, var kopplat till en 3 kammarsbrunn! nu har jag det sånt, om kommunalt avlop kommer innan jag är färdig med huset, då kopplar jag mig till, annars kopplar jag bara till den bäfintiliga trekammarsbrunnen!
just nu finns där ingen kommunalt, det kommer kanske i år, huset som jag har rivit ner, var kopplat till en 3 kammarsbrunn! nu har jag det sånt, om kommunalt avlop kommer innan jag är färdig med huset, då kopplar jag mig till, annars kopplar jag bara till den bäfintiliga trekammarsbrunnen!
Klicka här för att svara