3 034 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Avloppstricks? sticka in 75mm plaströr i 100mm gjutgärn?
Hej
Är det någon som stuckit in 75mm plaströr (PP) in igenom gjutgärnsrör med ca 100mm innerdiameter? Alltså att jag bilar upp en bit så jag kommer åt att skjuta in ett plaströr, samt att jag bilar upp några meter längre bort i andra änden och ansluter där. Är det något att rekommendera?
Jag funderar starkt på att testa iaf. Jag har en flera meter lång raksträcka gjutgärnsrör under källargolvet. Denna ligger precis mitt i korridoren som leder till alla rum i källaren. Det är högst otympligt att bila upp det alltså. Det blir lite mindre dimension på röret, men det tror jag inte ska vara några problem flödesmässigt
Är det någon som stuckit in 75mm plaströr (PP) in igenom gjutgärnsrör med ca 100mm innerdiameter? Alltså att jag bilar upp en bit så jag kommer åt att skjuta in ett plaströr, samt att jag bilar upp några meter längre bort i andra änden och ansluter där. Är det något att rekommendera?
Jag funderar starkt på att testa iaf. Jag har en flera meter lång raksträcka gjutgärnsrör under källargolvet. Denna ligger precis mitt i korridoren som leder till alla rum i källaren. Det är högst otympligt att bila upp det alltså. Det blir lite mindre dimension på röret, men det tror jag inte ska vara några problem flödesmässigt
Klicka här för att svara