Hej, vi har haft en skojarfirma som gjutit en platta åt oss. För att göra en lång historia kort så har vi fått otroligt höga fakturor, och när vi ber om specifikationer så blir han otroligt aggressiv och hotat med det ena än det andra.
Men men, när jag försöker prata med honom så får jag svaret " jag pratar inte med dig" kvar står jag med ett bygge jag ska göra klart själv, och en fråga jag inte får klarhet i är :
I badrummet där toaletten ska placeras kommer det upp 2 avloppsrör, ett rakt och ett snett. Vad är dessa 2 rör, det raka bör rimligtvis vara avlopp till toalett, men det sneda? Rören sitter dåligt i plattan också och går att röra några cm, är detta något jag bör åtgärda?
Men men, när jag försöker prata med honom så får jag svaret " jag pratar inte med dig" kvar står jag med ett bygge jag ska göra klart själv, och en fråga jag inte får klarhet i är :
I badrummet där toaletten ska placeras kommer det upp 2 avloppsrör, ett rakt och ett snett. Vad är dessa 2 rör, det raka bör rimligtvis vara avlopp till toalett, men det sneda? Rören sitter dåligt i plattan också och går att röra några cm, är detta något jag bör åtgärda?
E Eriksson Andreas skrev:Hej, vi har haft en skojarfirma som gjutit en platta åt oss. För att göra en lång historia kort så har vi fått otroligt höga fakturor, och när vi ber om specifikationer så blir han otroligt aggressiv och hotat med det ena än det andra.
Men men, när jag försöker prata med honom så får jag svaret " jag pratar inte med dig" kvar står jag med ett bygge jag ska göra klart själv, och en fråga jag inte får klarhet i är :
I badrummet där toaletten ska placeras kommer det upp 2 avloppsrör, ett rakt och ett snett. Vad är dessa 2 rör, det raka bör rimligtvis vara avlopp till toalett, men det sneda? Rören sitter dåligt i plattan också och går att röra några cm, är detta något jag bör åtgärda?
Ritningar var just det jag bad om, men just nu är relationen till denna hantverkare minst sagt... frostig!useless skrev:
Men min gissning är också att det är lufting som ska uppåt. Men drar man luftning med så grova rör?
Redigerat:
Ska badrummet alltså vara i samma utrymme som rören kommer upp i golvet? Ska det bli en vägghängd toalett och väggen ska reglas ut mer så att röret hamnar i väggen? Röret kommer ju upp väldigt tajt mot väggen.
Sen undrar jag om det är en golvbrunn vid sopen eller är det bara ett löst lock?
Sen undrar jag om det är en golvbrunn vid sopen eller är det bara ett löst lock?
Centano skrev:
Hej, ja badrummet blir i samma rum.
Golvbrunnen du ser bredvid är till den kommande duschen.
Toaletten ska bli vägghängd, men dom hade även dragit rören lite tokigt så vi är nog tvungna att bygga en liten låda på väggen.
Edit:
Locket till golvbrunnen du ser är löst, men golvbrunnen är precis utanför bild.
Jag fattar inget. Det ser illa ut och du skall bestrida fakturorna om du inte är nöjd med arbetet. Varför kommer avloppsrören upp i ett y?
Ett avloppsrör som är ingjutet skall sitta ordentligt fast och jag har aldrig sett en sådan konstruktion med ett avlopp som kommer upp som ett Y. Det ser helt fel ut . Jag är ingen rörmokare men skall du kunna stå och kissa i duschen eller ?
Ett avloppsrör som är ingjutet skall sitta ordentligt fast och jag har aldrig sett en sådan konstruktion med ett avlopp som kommer upp som ett Y. Det ser helt fel ut . Jag är ingen rörmokare men skall du kunna stå och kissa i duschen eller ?
Har bestridit senaste fakturan med synpunkter på att det saknas dokumentation både vad gäller material och tidrapporter.Ludde Jakobsson skrev:
Jag fattar inget. Det ser illa ut och du skall bestrida fakturorna om du inte är nöjd med arbetet. Varför kommer avloppsrören upp i ett y?
Ett avloppsrör som är ingjutet skall sitta ordentligt fast och jag har aldrig sett en sådan konstruktion med ett avlopp som kommer upp som ett Y. Det ser helt fel ut . Jag är ingen rörmokare men skall du kunna stå och kissa i duschen eller ?![]()
Då slutade vår kommunikation, så vi får se vart detta ärende tar vägen.
Klicka här för att svara
