Hej.
Där vi ska ha handfatet i badrummetkommer ju avloppsröret ut från väggen en bit upp från golvet och sen in i underskåpet. Ska röret lämnas med muffända ut från väggen eller är det vanligast/bäst att ha ett slätt rör? Det kanske är lättare att få till tätskiktsmattan utan att muffen är där?

Kom med era synpunkter och fakta.

/Hans.

Krilleman
Fungerar med båda fast kanske lite lättare med slätt rör, tror iofs att det är marginellt!

Normalt ska det gå att dra en manschett över muffen men det du kan kolla är vilket intervall som tillverkaren av ditt tänkta tätskicktssystem anger för manschetterna så kan de ev ge en ledtråd om svårigheten att kränga över den. LIP's gamla manschetter tyckte jag personligen inte roliga att dra över en muff medans de nyare är helt ok.

Om du kör med muff ut från väggen tänk på vilket avstånd det blir till den från väggen så manschetten får plats dock.

Krilleman
Har aldrig haft en kakelkille på jobbet som klagat. Har gjort ett antal byggen och jag har inte brytt mig speciellt mycket vad som kommer ur väggarna, muff eller inte, ingen har klagat. Kan ju tillägga att det bara varit behöriga våtrumsmontörer också. Så det lär inte vara några problem...

Den här är väl annars den vanligaste anslutningen

UPB426424.jpg

Krilleman
Med dagens breda sortiment av gummimuffar, för både 50 muff - 43 och 46, så är det ju aldrig några problem! d^_^b

Jag bugar och tackar för svaren.

/Hans.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.