2 001 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Avloppsrör tips mottges
Kanske en sådan med dubbel förgrening?B Byggfunderingar2 skrev:Jag gjorde ett försök på denna installation. Men jag får problem i slutet mot huvudstammen. Den vänstra genomföringen i golvet är så nära huvudstammen att jag har svårt att koppla ihop rör som passar och därmed får jag inte till lutning. Vet du/ni om det finns mer flexibelt rör eller annan lösning? Som syns på bilden så fock jag montera tillbaka T-röret igen, y-modellen fick inte plats som jag ville.
Värt att nämna ät anslutande 75mm som syns på denna bild. Under ligger huvudstammen (med muff mellan)
DetD Dublin skrev:
Jag kapade lite, denna bilden är före. Nu ligger 75mm röret ca 1 cm över inkommande rör(folien)mexitegel skrev:
Men om du behöver mer "höjd" kan du kapa ännu längre ner och sätta en y-koppling längst ner. Ha förgreningen till höger som du bygger vidare med enl. Claes ritning ovan.B Byggfunderingar2 skrev:
Sen ansluter du 75 röret till den del från y-kopplingen som går rakt upp.
Tänk igenom och planera detta ordentligt, annars kommer du att ha köpt på dig halva butiken med olika rördelar och ändå inte få ihop det på ett bra sätt. 🙂
Ett tips är att tänka på att det är de raka avsnitten där du kan jobba med inpassningen eftersom det är där du kan justera längden.
Ett tips är att tänka på att det är de raka avsnitten där du kan jobba med inpassningen eftersom det är där du kan justera längden.
Redigerat:
HejD Dublin skrev:
Jag har inte gett mig på ändringen ännu. Första delen gjorde jag. Nu lutar det åt att jag sen sätter 3-grenat rör mot huvudröret och kopppå de tre olika avloppen på så vis. Jag köpte även ett rät som är rörlig i 2 leder, så jag hoppas den funkar bra till genomföringen som är närmst
Klicka här för att svara