Halloj! Vi måste sätta upp ett nytt innertak eftersom det gamla har en massa sprickor (målad betong) idag. Men tyvärr så går det avloppsrör i betongtaket och jag undrar hur man kan ta reda på var de sitter. Finns inga ritningar kvar. Hjälp hur ska man göra.
/Takida

VA ritning skall finnas hos stadsbyggnadskontoret - Är det original så skall det finnas med helt enkelt. Kostar ett par tior att få dem på A4 men gratis för att bara titta. Begärde ut mina på hela huset och måste erkänna att det stämmer (1949)
Elritningen gav däremot en del att önska...

Det är ett badrum på övervåningen som de har ändrat om. Vet inte om vi vågar lita på dessa ritningar då. Finns det inget instrument man kan hyra som känner av på nåt sätt?

Får man tag i en Bosch D-Tect 150 så borde man kunna se en hel del. Tyvärr har jag inga tips på vart man kan hyra en. Den verkar dock bara ta ned till 150mm.

Bosch D-Tect 150

Tack då vet jag vad jag ska leta efter i alla fall... ;D

Om det sitter ytligt i taket kan du offra lite pengar på varmvatten i toastollen och känna var röret går.
antar att du ska regla med iaf 28*70 eller likande innan innertaket ska på, och då spelar det inte så stor roll om du har en frizon på 0.5m där röret går

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.