Tack för återkopplingen!!! Låter hoppingivande trots fadäsen då! (y)

Orkar du beskriva lite mer hur installationen är gjord? Hur långt, hur täckt, med vad. Rening? Bor permanent? Värmekabel? Antal användare?

Men det förefaller som om det inte är superkritiskt!?

Jag har också typ 25 meter normalfall men kan bara kanske gräva 30-40 cm, några meter nästan inte alls - sen ett stup på 10 meter som är 30-80 grader. Nedanför 2 tankar, en fast, en bdt_på_burk - är det tänkt.

//

PS: useless, du får gärna beskriva din anläggning också

Yes!

Jag har bara dragit orangea markrör, 110mm, rätt ner för berget, fäst med band och skruv direkt i berget. Ingen täckning, för det finns ingenting att täcka med, bara berg hela vägen ner. Fallet är väl i genomsnitt 20 grader, med upp till 80 grader på några längder. Totala rörlängden är väl kanske 50-60 meter, och av det är endast de sista 15 meterna täckta med max 10 cm, allra sista metrarna går ner en bit i marken för att ansluta in i en FINN SAV på 3 m2 med bio-moduler.
Nedanför berget är det jättefin sandrik jord, gammal sandstrand, lätt att gräva i och infiltrerar otroligt bra.
Två användare.
Ingen värmekabel.
Har bott två personer permanent från 2014 fram tills nu i december.
Det jag kommer göra i sommar är att lägga på hönsnät ovanpå, ösa på med så mycket bös som möjligt (barr, löv, den lilla jord som finns att tillgå) och hoppas att naturen täcker rören så småningom, för det är inte så vackert...

• Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Många tack! Precis som det jag behöver göra. Super - där blev nattsömnen ytterligare lite bättre :)

//

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.