Hej
Mitt avloppsbrunspump går runt utan att pumpa ut vatten. Först upptäckte jag att att relä har lagt av, beställde nytt. Installerat och pumpen gick i några dagar sedan blev brunnen full .. och pumpen slutade pumpa.. men den låter som den går, någon som har någon/ra råd
Tack

Bara att plocka upp pumpen och göra den ren från skit som sitter i impellern eller i utfarten från pumpen, även infarten på pumpen kan sättas igen, även hålet som sitter underst på pumpskallen.

• Gilla
Aref
  • Laddar…
Rensat mycket skit innan det blev mörkt, lyckades plocka massa kalkbitar, stora, klumpar.. blev glad men sedan läste jag här någonstans att kalk måste finnas där.. så det var ingen smuts. Ska jag hälla kalk i det nedersta hålet igen? Hur gör man? Pumpas det inte upp "om eller när pumpen fungerar "?

Ven säger att det ska vara kalk i en avloppspump ?? Skitsnack i mina öron. det ka vara bara slit och inget annat, sen det med igensättning av diverse delar i systemet. Det får inte spolas ner tamponger/pappersservetter/pappershandukar eller dyligt. det sätter igen impeller och pump.

• Gilla
Aref
  • Laddar…
Kalk?! Det är inte fettklumpar som ligger i tunnan? Det kan bildas en fettkaka i pumpgropen. De kan med tiden bli väldigt hårda och svåra att spola sönder.

• Gilla
Aref
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.