Hej!
Jag har en Saniflo i mitt kök, fungerar utmärkt och det är relativt lite underhåll. Skulle inte spara på en billig pump där.
Avloppet (40 mm rör) går i taket in i den stående avloppsstammen (bor i lägenhet). Har aldrig haft problem med lukt eller liknande, det är ju tätt mellan avloppet och röret och i pumplådan sitter det ett kolfilter. Om det någon gång börjar lukta så byter man kolfiltret.