Hej!
Sedan en tid tillbaka så luktar det avlopp i vår lilla toalett. Vi har försökt felsöka och bytt toalettstos, vattenlås till handfatet och gumminibbel till avloppet från handfatet, men det luktar fortfarande. Kan det vara ventilationen som orsakar detta? Annars är min gissning kanske att det ändå är avloppet från handfatet men jag vet inte vad jag mer kan göra. Ska man spruta silikon eller nåt annat som gör det ännu mer tätt? Ibland har jag sett att det finns lite vatten ovanför gumminibbeln. Kan det vara odalen?
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
-
-
-
11 jan 13:56 #3
dra en sträng silikon runt gummiet uppe vid röret och nere vid golvet
-
11 jan 15:07 #4
Kolla så att handfatets avlopp verkligen är tätt mot golvet. Vi har någon gång haft en glipa sen vi antagligen kommit åt avloppsröret och då har det börjat lukta. Har räckt med väldigt liten glipa för att det ska lukta.
Edit: Ser väl också ut som att vattenlåset tidigare har suttit högre upp. Kan det vara något där? -
Medlem · 477 inlägg 11 jan 15:3211 jan 15:32 #5
Testa att täta med Unigum istället för kladdigt silikon. Det löste vår avloppslukt på källartoan med otäta avloppsrör för handfatet.
-
-
11 jan 17:55 #7
Ja, vattenlåset satt lite högre upp innan. Jag drog ner den lite häromdagen för att se om röret som går ner i avloppet kunde komma längre ner och lukten minska. Det gjorde dock ingen skillnad. -
-
Medlem · 477 inlägg 11 jan 18:2611 jan 18:26 #9
-