Hej!
Jag har nyss flyttat in i en lägenhet där det luktar avlopp i badrummet. Jag misstänker att det kommer från röret som går från tvättstället ner i golvet, tycker det ser ut som det är glapp mellan rören.
Vit rörkoppling med glapp vid anslutning till rör i golv, potentiell källa till dålig lukt i badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kan inget om vvs, men tycker det ser ut som det saknas någon typ av packning. Någon som vet och kan hjälpa mig med vad jag behöver införskaffa för att täta? Röret är c 4 cm i diameter.

Kanske ska nämna att en annan misstänkt är golvbrunnen. Det första jag gjorde när jag upptäckte lukten var att rensa vattenlåset där. Det är lite svårt att trycka ner då det sitter lite illa till under ett badkar.

Tacksam för hjälp.

/Ingrid W

Tack för hjälpen!
Gumminippel var en pryl jag inte visste fanns. Men nu vet jag. :D
Det blir till att skaffa en sån då. Uppdaterar när jag gjort det.

B
https://www.bauhaus.se/gumminippel-50x40mm

Kan vara en sådan som passar. Normalt gjuter man ju inte in mindre än 70 rör, men det kan ju vara ett 50 rör i plattan.

Det ser verkligen fel ut. Ta isär och mät bägge rören om du vill slippa stå med fel prylar.

Dannnnnnne
B BSOD skrev:
[länk]

Kan vara en sådan som passar. Normalt gjuter man ju inte in mindre än 70 rör, men det kan ju vara ett 50 rör i plattan.

Det ser verkligen fel ut. Ta isär och mät bägge rören om du vill slippa stå med fel prylar.
Röret i plattan är 50 slätände, då passar
B BSOD skrev:
[länk]

Röret i plattan där är 50 slätända. 50/40 gummi passar i 50 muffända. Slätända har innermått 45.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
B
Tack. Såg inte att det var ett kapat rör utan muff!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.