Hej,

Jag skall precis påbörja arbetet med vårt kommande badrum på plan 2. Jag är osäker på om det spelar någon roll var på VA-stammen avlutningen placeras. Som ni kan se på bilden så kommer stammen från badrummet på nedre plan. Det grå röret går vidare upp till taket via vinden och är nuvarande avlutning. Tanken från början var att gå vidare direkt från den andra kopplingen (orange rör) som nu bara är pluggad. Således skulle hela badrummet gå ner via denna koppling och avluftningen är kvar på nuvarande sätt. Dock kommer luftningen då inte vara direkt på stammen till badrummet till övre plan. Skulle detta funka eller finns det någon annan norm/sätt vad gäller placering av avlutning på stammen? (Vad gäller elen är den inte inkopplad utan är tänkt till ev. kommande bastu).

VA.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MvH

Henrik

Sitter det inte ett grenrör där avluftningen och det orange röret går ihop idag?
Dvs. de går väl i hop på samma stam...
Då är det väl inga problem att köra som du tänkt.

Tack för snabb respons.

Ja det är ett grenrör som sitter på stammen som kommer nerifrån. Min tanke var mest att luftningen skulle sitta sist på stammen, men det kanske inte spelar någon roll då eller?

MvH

Henrik

Redigerat:
kulle
Det där kommer absolut att fungera
Jag uppfattade det som att du hade två rör ner

• Gilla
henein
  • Laddar…
Krilleman
Inga alls problem! :thumbup:

KBK - Kör Bara Kör

• Gilla
henein
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.