Hej har ett problem med avlopps lukt i badrummet på ovanvåningen. Badkaret används aldrig. Men förr kunde man spola mellan någon månads mellanrum. Numera är det varann vecka. För att då få lukten att försvinna.
Har kollat låset de verkar helt. Har dock inte rengjort helt. Men rädd att golvbrunnen läcker. Kan man kolla detta på någotvis?
Har kollat låset de verkar helt. Har dock inte rengjort helt. Men rädd att golvbrunnen läcker. Kan man kolla detta på någotvis?
Ja jag spola vatten direkt. Slog inte tanken att kolla först. Drog eImmobil skrev:
Ut badkaret efter och rengjorde lite snabbt. Bilden är utan låset.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tänkte skriva att packningen kanske är kass då den aldrig blir fuktad om det inte används men kolla upp om det finns ett vattenlås med mekaniskt luktstopp... kanske är svårt då det ser ut som en gammal brunn men kolla kan man alltid göra. 
Anledningen att det börjat mer nu är kanske för det börjar bli varmare så det dunstar fortare.
Slog mig nu att det känns märkligt där står vatten utan att vattenlåset är där 🤔
Det borde ju rinna bort 🤔
Anledningen att det börjat mer nu är kanske för det börjar bli varmare så det dunstar fortare.
Slog mig nu att det känns märkligt där står vatten utan att vattenlåset är där 🤔
Ja gammal brunn. Kan vara det. Känns som den är tät och fin. Tror de måste vara vatten kvar i brunnen utan låset. Här är en bild på med låset i.Paul-Staffanstorp skrev:
Tänkte skriva att packningen kanske är kass då den aldrig blir fuktad om det inte används men kolla upp om det finns ett vattenlås med mekaniskt luktstopp... kanske är svårt då det ser ut som en gammal brunn men kolla kan man alltid göra.
Klicka här för att svara