Hej
Jag har ett enskilt avlopp som mynnar ut i ett dike ,som sedan övergår i en grävd rörledning till en brunn.Brunn och rörledning ligger på en lantbruksfastighets mark ca 500m från mig.Nu är där stopp i brunnen,så nu undrar vem som har ansvar att hålla rör, brunnar,diken i skick så det fungerar

mangemoa
 
Troligen du själv, beror säkert lite på vad som står i ditt servitut. Men oftast ger ett sevitut bara rätt att nyttja grannens mark för ledningar etc.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.