Jag skulle va duktig och göra rent i rören under vasken i köket för dels rann det dåligt och dels upptäckte jag ett litet läckage.
Skruvade isär allt och gjorde rent, satte ihop och tillbaks. Men nu läcker det på två andra ställen. Se bild. Har provat att ta loss och flytta packningar men nåt har ju uppenbarligen blivit fel.
Nån som kan hjälpa mig?
Skruvade isär allt och gjorde rent, satte ihop och tillbaks. Men nu läcker det på två andra ställen. Se bild. Har provat att ta loss och flytta packningar men nåt har ju uppenbarligen blivit fel.
Nån som kan hjälpa mig?
Brukar tyvärr kunna läcka efter rengöring. Dels så måste man vara noga med att "dra rakt" vid hopsättning och dels dra lagom hårt. Bara att lossa o göra om tills det sitter rätt så att säga och var noga med att det inte skevar någonstans. Annars kanske kan gängtejp fungera som tätning?L LinaTh skrev:Jag skulle va duktig och göra rent i rören under vasken i köket för dels rann det dåligt och dels upptäckte jag ett litet läckage.
Skruvade isär allt och gjorde rent, satte ihop och tillbaks. Men nu läcker det på två andra ställen. Se bild. Har provat att ta loss och flytta packningar men nåt har ju uppenbarligen blivit fel.
Nån som kan hjälpa mig?
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Jag har försökt göra om flera gånger. Det som verkar vara det stora problemet nu är att det läcker först om jag spolar vatten med stark stråle, annars verkar det klara sig.Haksal skrev:
Klicka här för att svara
