Hej.
Jag håller på att byta avlopp och nu ser jag att avloppet går under skorstenen. Vågar man bila upp under och gå samma väg eller skall jag flytta på avloppet? Jag lutar åt det sistnämnda , dvs flytta men jag har lite utmaningar då med (vad jag tror är) dräneringen som går parallellitet med avloppet så då kommer jag behöva korsa rören på något ställe för att få till det.
Jag håller på att byta avlopp och nu ser jag att avloppet går under skorstenen. Vågar man bila upp under och gå samma väg eller skall jag flytta på avloppet? Jag lutar åt det sistnämnda , dvs flytta men jag har lite utmaningar då med (vad jag tror är) dräneringen som går parallellitet med avloppet så då kommer jag behöva korsa rören på något ställe för att få till det.
Ledsen. Lite otydlig.
Inne/ute?
Svar, Inne i källare.
Nära bärande vägg?
Jag antar det. Skorstenen är ingjuten i vägg som är gjuten i betong , ca 17 cm tjock.
Hur tjockt golv?
På ena sidan är den runt 10 cm, på andra sidan kanske 7-8 med armering
Typ av golv?
Betong.
Storlek på skorsten?
Ca 0,6 M X 1,1 M
Typ av skorsten?
Vet inte,
Typ av avloppsrör?
Tänkte mig ett pvc, BG 110. Idag är det ett järnrör
Storlek på avloppsrör?
Tror det är ett 100 rör i järn idag
Se nedan bilder
Inne/ute?
Svar, Inne i källare.
Nära bärande vägg?
Jag antar det. Skorstenen är ingjuten i vägg som är gjuten i betong , ca 17 cm tjock.
Hur tjockt golv?
På ena sidan är den runt 10 cm, på andra sidan kanske 7-8 med armering
Typ av golv?
Betong.
Storlek på skorsten?
Ca 0,6 M X 1,1 M
Typ av skorsten?
Vet inte,
Typ av avloppsrör?
Tänkte mig ett pvc, BG 110. Idag är det ett järnrör
Storlek på avloppsrör?
Tror det är ett 100 rör i järn idag
Se nedan bilder
Någon som kan ge tips här? tacksam för vägledning
Har tyvärr inget bra råd att ge, jag själv skulle nog försökt flytta röret(rätt eller fel? )
Men jag tycker att det är ganska drygt att ställa en massa motfrågor till TS och när man får svar på dom så har man ändå inget att komma med...
Men jag tycker att det är ganska drygt att ställa en massa motfrågor till TS och när man får svar på dom så har man ändå inget att komma med...
TS svar ”försvann” i mängden notiser, därav att jag inte svarade.G Grävkalle skrev:
Det verkade heller inte så viktigt eftersom TS inte svarade förrän efter fem dygn, men blev otålig när ingen sedan inte svarar på 1,5 dygn.
Sedan så är det inte säkert att man har något svar när tillkommande uppgifter har kommit fram.
Du själv har inte heller något svar, inte ens efter tilläggsinfon.
Exakt vilket svar skulle du (@Grävkalle ) ge på TS första inlägg?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Regler uppgradera 3 porslinsäkringar, 16 A undercentral?
Byggmaterial & Byggteknik -
Rostiga armeringsjärn i källare under fristående garage
Grund & Markarbeten -
Underhållsvärma/frostfritt garage Stockholm
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Funderingar kring leverantör till husbygge
Hustillverkare -
Ny HQ 405x, funderingar
Robotgräsklippare