Hej, Vi ska renovera källarn som består av badrum ( ska inte renoveras ), korridor, tvättstuga och 1 garage som vi tänker göra om till sovrum eller allrum. Vi har tänkt byta avloppsrör ( gjutjärn ) och brunnar ( järn ) som finns i tvättstuga + garage, rören ligger under betong plattan, brunnarna i betongen, vi har funderar på att göra ett så kallat mekaniskt ventilerat golv ( Nivell ) på de befintliga golvet för att kunna ha lite värme i golvet, men då måste vi höja brunnarna till nya golvets höjd, det är den garaget som vi tror kan bli problem för till den brunnen kommer de 2 anndra rör, ett kommer från en brunn som sitter på utsidan garage dörr, de röret går under plattan till brunnen med regn vatten, de anndra röret ( plast ) går från bad rum i betongplattan till brunn, fast utloppet kommer fram på ovan sidan silen på brunnen, jag skulle alltså behöva en brunn med sil och 2 inlopp på sidorna + 1 utlopp i botten, finns de ? eller går de göra på något annat vis ?. Jag tänkte först isolera på befintligt golv sen lägga vatten buren golvvärme men de ska inte vara nå bra i fukt synpunkt har jag fått förklarat för mig, nån som vet ?

Golvbrunn i ett sovrum.......
Ta bort brunnen och koppla ihop rören och gjut över men fundera över rensmöjliheten.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.