Hej
Jag har precis köpt en bostadsrätt och jag undrar om toalettets avlopp ska se ut så här? Tycker kaklet borde gå in till röret?
 
  • En närbild på en vit behållare placerad ovanpå en svart gummiring med text och siffror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
pysslar pysslar skrev:
Hej
Jag har precis köpt en bostadsrätt och jag undrar om toalettets avlopp ska se ut så här? Tycker kaklet borde gå in till röret?
Spelar väll ingen roll? Eller syns det om man är inne på toaletten/badrummet?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K Kirre2021 skrev:
Spelar väll ingen roll? Eller syns det om man är inne på toaletten/badrummet?
Det sticker ut 2 cm på baksidan av toalett. Min oro ligger mest i att duschen sitter precis bredvid och är det här verkligen vattentätt?
 
B
Sitter porslinet hyggligt centrerat i avloppet? Det inte riktigt på bilden. Sitter inte toan rätt monterad brukar det lukta tydligt i rummet.

Sen när man tittar på betongen tycker jag det ser ut som tätskikt saknas? Då kan man ju fundera på hur tätskiktet ser ut i resten av badrummet.
 
B BSOD skrev:
Sitter porslinet hyggligt centrerat i avloppet? Det inte riktigt på bilden. Sitter inte toan rätt monterad brukar det lukta tydligt i rummet.

Sen när man tittar på betongen tycker jag det ser ut som tätskikt saknas? Då kan man ju fundera på hur tätskiktet ser ut i resten av badrummet.
Det tror jag .. men ibland tycker jag att det luktar avlopp. Badrummet är renoverat i år med kakelgolv.. men det syns att det är gjort av en privatperson.
 
Svårt att avgöra på bilderna, men kakel/klinker har ingen vattentätande funktion alls. Jag skulle ta dit en sakkunnig att kolla på utförandet.
 
krillek krillek skrev:
Svårt att avgöra på bilderna, men kakel/klinker har ingen vattentätande funktion alls. Jag skulle ta dit en sakkunnig att kolla på utförandet.
Okej.. tack
 
C
pysslar pysslar skrev:
Det sticker ut 2 cm på baksidan av toalett. Min oro ligger mest i att duschen sitter precis bredvid och är det här verkligen vattentätt?
Det är ju varken kakel eller fog som håller tätt mot vatten, det är ju fuktspärren under.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.