403 läst ·
7 svar
403 läst
7 svar
Avlopp svämmar över
Vi renoverade vårt badrum för 4 månader sedan och det har redan börjat svämma över, är detta normalt?
Vi har ett badkar och avloppet är svårt att komma åt. Kan det ha orsakats av hår etc redan så tidigt efter en renovering? Börjar bli orolig att något inte står rätt till.
Vi har ett badkar och avloppet är svårt att komma åt. Kan det ha orsakats av hår etc redan så tidigt efter en renovering? Börjar bli orolig att något inte står rätt till.
Då har ju något hänt. Börja med brunnen. Inspektionsspegel och ficklampa om det är trångt? Lyft bort badkaret? Kan utloppet från badkaret ha hoppar ur sitt läge i brunnen så att vattnet rinner ut på golvet?L Losas skrev:
Funkar toaletten bra? Om inte kan det vara problem längre ned i stammen.
Badkaret är svårt att lyfta bort eftersom de angav fel mått = vi köpte för stort badkar = behövdes kapas på sidan och vid rören från blandaren för att få plats = omöjligt att flytta.Claes Sörmland skrev:
Kan det ha hänt av hår etc? Vi är 2 i hushållet varav 1 med långt hår.
Givet min erfarenhet att bo tillsammans med en långhårig sambo skulle jag gissa på 99% sannolikhet att det är hår i vattenlåset till avloppet. Jag behöver rensa minst en gång per kvartal, annars svämmar det över.
Klicka här för att svara