7 988 läst ·
23 svar
8k läst
23 svar
Avlopp nergrävt ca 15-20 cm
Jaså, så det ska inte vara blålera runt rören 
Jag hörde av en annan granne att det finns frigolit som man kan lägga runt, frigoliten är alltså formad så den ska passa runt ett 110 rör, är det någon som har hör talats om det, kan det vara lika bra som att lägga isolering ovanpå som det var någon som pratade om?
Jag hörde av en annan granne att det finns frigolit som man kan lägga runt, frigoliten är alltså formad så den ska passa runt ett 110 rör, är det någon som har hör talats om det, kan det vara lika bra som att lägga isolering ovanpå som det var någon som pratade om?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Isolerar du runt rören så stänger du ute markvärmen, isolerar du ovanpå så kommer markvärmen underifrån att hålla röret isfritt.
Sedan var det intressant det med frigoliten för 110 rör, jag letade efter sådant till ett vertikalt rör men det fanns inte att få tag på så en inköpskälla vore roligt att få.
Protte
Sedan var det intressant det med frigoliten för 110 rör, jag letade efter sådant till ett vertikalt rör men det fanns inte att få tag på så en inköpskälla vore roligt att få.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Makadam är så vasst, men visst håller rören men försök att få tag på sand eller naturgrus (rundade stenar)
Protte
Protte
Antagligen har det alltid varit en myt.tio_Pepe skrev:
Tänk: att en riktig skit är tyngre än vatten - vad skulle den då vinna på att hasa mot underredet på sin väg mot friheten/reningsverket i ett mycket långsamt tempo grundat av ett fall på en promille???
Glöm allt snack om maxpromille. Den enda regel du behöver känna till är : MINIMUM 1cm fall på en meter!
Allt annat resonemang skulle resultera i att vertikala rör skulle proppas igen omedelbart.
Mjölk är inte alls dumt för dylika testerojniemin skrev:
Sättningar eller svackor nära tanken kan man med lite tur se om man backspolar från tanken
Klicka här för att svara