hej!

jag har dragit 75mm avloppsrör till diskhon i köket,

röret sticker upp ur golvet med kragen och gummipackningen.

köpte diskho med medföljande vattenlås på ikea, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40215522/

här finns det en "adapter" som jag trodde skulle passa men den verkar vara till 50mm rör.

jag behöver alltså någon sorts bussning och har hittat denna:
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/large/869020

står följande om den: 75/70 x 50/40 mm, vik och skärbar.

blir denna lösning bra för mig eller är något annat att föredra?

bump!

vore bra att veta innan man far hem från jobbet så man kan handla på vägen :)

kulle
Om adaptern är för 50 rör så bör det ju passa med den bussningen

adaptern är nog för typ 50-40-30 eller nå sånt... har inte mätt men betydligt mindre än 75. jag testar!

Det är inte denna du vill ha?

Krilleman
Helt rätt nimhed! En 75x50 förminskning (Biltema - 87266)är det bästa alternativet:

Då blir följden:

Övergång.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2000023052.jpg

003002308.jpg

ja ja kollade på den där men den bygger ju så mkt, funkar den tidigare jag pratade om som "bussning på plats utan att bygga 1 dm" så vill jag nog använda den.

kom aldrig iväg till biltema igår men ska dit idag, då får man väl kolla, klämma å känna på respektive del.

väldigt snyggt förklarat krilleman_215, tycker ja ha bra koll på datorer men så där avancerat klarar ja inte av :D

Jag _tror_ (av datat att döma) att den där Biltema-bussningens smala ände har ytterdiameter 50 mm och innerdiameter 40 mm. Dvs, om din IKEA-adapter har ett 40-mm mått så passar den i bussningen, men inte om den är 50.
Samma gissning säger mig att i andra änden är nog bussningens ytterdiameter 75 mm (och innerdiametern 70), dvs har du ett 75-mm rör med muff så passar den rakt i, men är det en slätände så gör den det inte.

hmm ja det är ju såntdär som inte framgår särskilt bra i texterna...

det är muff på röret som sticker upp i golvet...

ikeas "adapter" ser ju ut att passa från typ 32 upp till 50 beroende på hur långt in man hä den...

dumt nog så har jag inte mätt ikeas noggrant trots att jag har den hemma... :(

kulle
Biltemas muff är ställbar beroende på hur man viker den så får man dom måtten som står i spec

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.