1 436 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Avlopp för långt från vägg
Hej!
Vi har renoverat vår WC. Hantverkarna har låtit det "gamla" avloppet sitta kvar på samma ställe vilket resulterar i att den nya WC:n (ifö sign 6860) hamnar väldigt långt ut från väggen. Mått vägg till WC på golvet ca 150 mm, i överkant på WC är vi uppe i 200mm. Vi har sett att man kan köpa en excentrisk stos som flyttar i WC:n 30 mm, men det känns inte som om det kommer räcka. Finns det någon annan lösning, tex en annan stol som flyttar närmre väggen?
Hantverkaren kommer i eftermiddag och kollar, vill gärna ha något att föreslå som lösning.
Vi har renoverat vår WC. Hantverkarna har låtit det "gamla" avloppet sitta kvar på samma ställe vilket resulterar i att den nya WC:n (ifö sign 6860) hamnar väldigt långt ut från väggen. Mått vägg till WC på golvet ca 150 mm, i överkant på WC är vi uppe i 200mm. Vi har sett att man kan köpa en excentrisk stos som flyttar i WC:n 30 mm, men det känns inte som om det kommer räcka. Finns det någon annan lösning, tex en annan stol som flyttar närmre väggen?
Hantverkaren kommer i eftermiddag och kollar, vill gärna ha något att föreslå som lösning.
Renoverare
· Stockholm
· 20 332 inlägg
Jag ser framför mig hur de resonera "Det här kommer se ut som fan men vi kör på ändå va gubbar"
Förmodligen är det så de resonerat. Eller: "De har inte sagt exakt var den ska sitta. Här blir bra, det blir enklast."AndersMalmgren skrev:
Ni får ursäkta att jag gjort två identiska trådar med samma fråga. Blir bara rörigt med svaren. Om man har några tips till mig får man gärna svara här istället: https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/259424-avlopp-langt-fran-vagg.html
Klicka här för att svara