Hej!

Vi har renoverat vår WC. Hantverkarna har låtit det "gamla" avloppet sitta kvar på samma ställe vilket resulterar i att den nya WC:n (ifö sign 6860) hamnar väldigt långt ut från väggen. Mått vägg till WC på golvet ca 150 mm, i överkant på WC är vi uppe i 200mm. Vi har sett att man kan köpa en excentrisk stos som flyttar i WC:n 30 mm, men det känns inte som om det kommer räcka. Finns det någon annan lösning, tex en annan stol som flyttar närmre väggen?

Hantverkaren kommer i eftermiddag och kollar, vill gärna ha något att föreslå som lösning.

Jag ser framför mig hur de resonera "Det här kommer se ut som fan men vi kör på ändå va gubbar"

AndersMalmgren skrev:
Jag ser framför mig hur de resonera "Det här kommer se ut som fan men vi kör på ändå va gubbar"
Förmodligen är det så de resonerat. Eller: "De har inte sagt exakt var den ska sitta. Här blir bra, det blir enklast."

Ni får ursäkta att jag gjort två identiska trådar med samma fråga. Blir bara rörigt med svaren. Om man har några tips till mig får man gärna svara här istället: https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/259424-avlopp-langt-fran-vagg.html

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.