Håller på att få ordning på avloppen nere i källaren. Min fundering är hur det borde se ut, är det helt fel med denna t-korsning och hur borde avloppet dras?

Problematiken har varit stopp och att skiten från toaletten kommer upp i duschen.

Det nya ska även sättas ihop med det gamla keramikröret, ersättningsmuff som gäller?

• Uppgrävd källargolv med synliga avloppsrör, inklusive ett grått PVC T-kors och anslutande gamla keramikrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått avloppsrör med T-koppling i uppriven källargolv, anslutning till keramikrör syns, omgiven av kakel och krossat byggmaterial.
    Skapa konto
  • Avloppsrör i uppgrävt golv i källare med verktyg, närbild på en t-korsning och gammalt keramikrör.
    Skapa konto
F freppe.ar skrev:
Håller på att få ordning på avloppen nere i källaren. Min fundering är hur det borde se ut, är det helt fel med denna t-korsning och hur borde avloppet dras?

Problematiken har varit stopp och att skiten från toaletten kommer upp i duschen.

Det nya ska även sättas ihop med det gamla keramikröret, ersättningsmuff som gäller?
T-koppling är helt fel, inte konstigt om toalettskiten vill fortsätta ”rakt fram” till golvbrunnen.

Jag skulle göra så här. Rött är 110 mm rör, en 45 graders böj och en y-koppling. Blått är 75 mm rör från golvbrunnen, även där med 45 graders böj.
Ritade förslag på 110 mm och 75 mm rörinstallationer i röd och blå färg på öppet golv i badrum.
Skapa konto

• Gilla
joakimbrodd och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.