Håller på att få ordning på avloppen nere i källaren. Min fundering är hur det borde se ut, är det helt fel med denna t-korsning och hur borde avloppet dras?
Problematiken har varit stopp och att skiten från toaletten kommer upp i duschen.
Det nya ska även sättas ihop med det gamla keramikröret, ersättningsmuff som gäller?
Problematiken har varit stopp och att skiten från toaletten kommer upp i duschen.
Det nya ska även sättas ihop med det gamla keramikröret, ersättningsmuff som gäller?
Nånting liknade denna borde va bättre. https://www.gustavsberg-ror.se/produkter/ma-system®/wc-anslutning/ma-wc-anslutning-90-boj-dubbel
T-koppling är helt fel, inte konstigt om toalettskiten vill fortsätta ”rakt fram” till golvbrunnen.F freppe.ar skrev:Håller på att få ordning på avloppen nere i källaren. Min fundering är hur det borde se ut, är det helt fel med denna t-korsning och hur borde avloppet dras?
Problematiken har varit stopp och att skiten från toaletten kommer upp i duschen.
Det nya ska även sättas ihop med det gamla keramikröret, ersättningsmuff som gäller?
Jag skulle göra så här. Rött är 110 mm rör, en 45 graders böj och en y-koppling. Blått är 75 mm rör från golvbrunnen, även där med 45 graders böj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara



