Jag frågade om det tex skulle vara "hullingar" från dåligt gradade rör och det skulle dom kunna slipa i samma veva.

Hade varit bättre att få svar på att jag hade klantat mig istället för att få höra att allt såg bra ut 😬😄

Vet inte om jag ska be om filmning igen om några månader, då kanske det har byggt på med gojs nånstans

nino nino skrev:
Jag frågade om det tex skulle vara "hullingar" från dåligt gradade rör och det skulle dom kunna slipa i samma veva.

Hade varit bättre att få svar på att jag hade klantat mig istället för att få höra att allt såg bra ut 😬😄

Vet inte om jag ska be om filmning igen om några månader, då kanske det har byggt på med gojs nånstans
Köpa en egen inspektionskamera på 5-10m?
Köpte en och den fungerar visserligen bra, men det är svårt som fan att tolka avlopp

M MrDizzy skrev:
Köpte en och den fungerar visserligen bra, men det är svårt som fan att tolka avlopp
Köpte en från Wish 😄 men minsta droppe så är ju bilden förstörd

K
M MrDizzy skrev:
Vad köpte du för kamera och vad kostar en sån?

nino nino skrev:
Köpte en från Wish 😄 men minsta droppe så är ju bilden förstörd
mmm samma lika för mig.
Funderar på man kan "bättra" på linsen med nån nano-coating för kamera linser
eller kanske nått sånt här
https://motivex.se/

• Gilla
K. L
  • Laddar…
Sen är det ju lite dåligt ljus på dom
En firma borde väl ha bättre grejer än ali / wish 😄

• Gilla
nino
  • Laddar…
Skulle man kunna blåsa med tryckluft eller lövblås för att få det lite torrare tro?

K
M MrDizzy skrev:
Ett sätt att hindra stopp är att köpa en rensslang till högtyckstvätten och spola själv 1-2ggr per år i ditt fall.
Det löser ju tyvärr inte grundproblemet men hindrar stopp att uppkomma iaf.

jag själv har en sån här slang till min Nilfisk
[länk]
Jag behöver själv göra nåt åt mitt avlopp men är osäker på om jag kan trycka ner en högtrycksslang i köksavloppet utan att vattnet sprutar rätt upp i köket.

Om jag minns rätt så var det väl nån här som hade gjort en egen avtappnings"tratt" för just det problemet.
Nån som kommer ihåg vad jag menar och har en bild på den "uppfinningen"

Spola utifrån och in går tyvärr inte att göra.

nino nino skrev:
Som av en händelse så läste jag en tråd om Vevor grejer och då dök den här upp

[länk]

Synd att vi inte bor närmare varandra, brukar vara till Sikudden men typ en gång om året bara 🙂

Har du kollat på hygglo?

K K. L skrev:
Jag behöver själv göra nåt åt mitt avlopp men är osäker på om jag kan trycka ner en högtrycksslang i köksavloppet utan att vattnet sprutar rätt upp i köket.

Om jag minns rätt så var det väl nån här som hade gjort en egen avtappnings"tratt" för just det problemet.

Beror nog på hur pass till stopp du har, var det sitter och hur tätt du har det på golvet vid avloppet...

Rinner vattnet undan men sakta så kan det går, har fått för mig att det inte är mängder med vatten som kommer ut, sitter stoppet en bit bort så kanske du kan mata i slangen innan du slår igång och på så vis får upp det innan röret är fyllt.

Behöver göra samma här hemma, frun har tjatat i några år med det rinner ju undan fortfarande 😄

En våtdammsugare kan ju vara bra att ha till hands.

Annara ett gren i rätt dimension, en lite rör så gör man väl en sån snabbt själv

• Gilla
K. L
  • Laddar…
K K. L skrev:

Det jag gör är att sätta trycka ned spolslangsmunstucket så långt det går.
Sen tar jag en trasa och täpper för hålet. Täpper bara för, trycker inte in/ned.
Spolmunstycket drar sig ned i röret pga trycket.
Visst trasan blir blöt men det sprutar inte vatten överallt.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.