2 257 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Avlopp 2 kammare fylls för snabbt.
Hej
Jag har avlopp med 2 kammarbrunn
Problemet är att de blir fyllda mycket snabbt ( 3 månader )
Tidigare så räkte det att tömma 1 gg / år. Nu verkar 4 ggr / år för lite.
Vid senaste tömning så märkte jag att det rinner tillbaka lite från utgången från den sista kammaren.
Vad kan man göra för att förnya stenkista igen ? För det är väl där problemet ligger ?
Kan det vara ngt annat som spelar roll ?
mvh
Markus
Jag har avlopp med 2 kammarbrunn
Problemet är att de blir fyllda mycket snabbt ( 3 månader )
Tidigare så räkte det att tömma 1 gg / år. Nu verkar 4 ggr / år för lite.
Vid senaste tömning så märkte jag att det rinner tillbaka lite från utgången från den sista kammaren.
Vad kan man göra för att förnya stenkista igen ? För det är väl där problemet ligger ?
Kan det vara ngt annat som spelar roll ?
mvh
Markus
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Igensatt - innebär detta att ingången till kistan är täpt med slam
eller att själva stenkista har blivit dålig med att filtrera bort vätskan ?
Räcker i så fall att gräva upp övre lager av den eller är det bara att satsa på
nytt infiltration / 3-dje kammare + hela resten ?
mvh
markus
eller att själva stenkista har blivit dålig med att filtrera bort vätskan ?
Räcker i så fall att gräva upp övre lager av den eller är det bara att satsa på
nytt infiltration / 3-dje kammare + hela resten ?
mvh
markus
Klicka här för att svara