Hej,
Vi står i begrepp att köpa en tomt där det finns ett tidigare använt system med trekammarbrunn och septitank.
Är det någon som kan svara på vad som gäller för avlägsnandet av detta?
Vem som kan/får göra det och vad det kostar?
Är det rimligt att begära att säljaren av tomten, dvs den som tidigare byggt och nyttjat systemet, skall tillse att det tas om hand?
Tacksam för alla svar snarast!
Mvh
Lindex
 
skall du inte använda avloppet så är de väl bara att låta de va eller trycka till de me en grävare å fylla igen
 
Är det någon som kan svara på vad som gäller för avlägsnandet av detta?

Bara plast och människo avfall... inga direkta krav.

Vem som kan/får göra det och vad det kostar?
Vem som hellst.

Är det rimligt att begära att säljaren av tomten, dvs den som tidigare byggt och nyttjat systemet, skall tillse att det tas om hand?
Varför då?


Gör som emicke skrev.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.