Ja eller vad sjutton är det som sitter i vår trapp? Vill montera bort listerna under trappstegen för att förenkla slipning. Men hur sjutton får jag bort dem? Testat att pilla med en plattmejsel men kan inte få tag på nåt så det går att få bort. Furutrappa från mitten av 80-talet. På täckhatten el vad det nu är, sitter en märkning/logga som ser ut som symbolen för ”on/pdf” typ.
Produkter som diskuteras: "Träpluggar"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
japp - metall. Och i mellanrummet mellan trappsteg och bräda om du förstår vad jag menar, ser det ut som nåt i plast. De träpluggar jag stött på hittills under trapprenoveringen har inte varit limmade.J jonaserik skrev:
Aha - tack för tipset, detta ska jag testa. Och bra med påminnelsen om hur lätt det är att vrida åt fel håll, återkommer när jag testat ✌️J jonaserik skrev:
Jag får känslan av att märket på huvet har jag sett på spik typ för hålplåtar.
Produkter som diskuteras: "ankarspikar"
Ankarspik
Ankarspik är speciellt designade för infästning av beslag, vilket gör dem till ett utmärkt verktyg för att säkra och förstärka byggkonstruktioner.
Läs mer
Insåg det också efter lite mer googlande . Jättesvårt att få en bra bild, ser du tillräckligt bra på denna?J jonaserik skrev:
Oj, vad jag har lärt mig mkt om trappor sedan jag påbörjade projekt trapprenovering . Bla läste jag igår kväll att Listen jag vill ha bort heter ju barnsäkerhetslist och genom lite mer googlande hittade jag då detta inlägg från detta forum. Kan det va samma hos mig? Det ser ju snarlikt ut tycker jag förutom den där ”loggan” jag har då
https://www.byggahus.se/forum/threads/montera-bort-ner-barnskyddslist-i-trappsteg.206357/
https://www.byggahus.se/forum/threads/montera-bort-ner-barnskyddslist-i-trappsteg.206357/
Kofot
Så bra då va det spik även om inte ankarspik som det fint heter som jag inte kom på namnet på.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden