Fick kylskåpet utbytt utan krångel (y)

• Gilla
Husqvarna220Ac och 3 till
  • Laddar…
Hej Rissto!

Har exakt samma problem med ett exakt likadant skåp! Mitt är inköpt i mars 2016 och vi väntar nu svar från Cylinda om vad vi ska göra åt problemet.
Fick du någon förklaring till varför det blev så här?

Tessan_L Tessan_L skrev:
Hej Rissto!

Har exakt samma problem med ett exakt likadant skåp! Mitt är inköpt i mars 2016 och vi väntar nu svar från Cylinda om vad vi ska göra åt problemet.
Fick du någon förklaring till varför det blev så här?
Hej Tessan_L

Fick ingen direkt förklaring men jag antar dom helt enkelt har använt ett rostbenäget material på kylelementet.

På serviceteknikern som var här lät det som att han hade bytt ut några såna kylar och att det var ett välkänt problem på just den modellen. Problemet var åtgärdat på utbytesenheterna.

/Rissto

Det gick snabbt att få besked från Cylinda om att skåpet skulle bytas ut och att det skulle gå på garantin.
Har fortfarande inte fått något nytt skåp, svaret från Cylinda är att det nya skåpet är restat och kanske skulle blir klart denna vecka.
Mitt skåp håller på att ge upp helt, har ställt in temperaturen så lågt det går men skåpet håller 14-15 grader. Kör med flaskor med fruset vatten för att få ner temp till 9-10 grader. Pratade med Cylinda om detta men de menade på att det var mitt problem och de matvaror som blev förstörda är inget de tänker ta ansvar för...

Vi hade nåt brunt bak på vår cylinda kyl (8185). Idag tog jag en närmare till på det. Ser precis ut som på era bilder.
Dock har det gått 3,5 år sen vi köpte det :cry:
Så det är väl bara att hålla tummarna att det håller.

P
Då får du håla hårt...

Hej,
Jag har nu exakt samma problem i mitt 8185 kylskåp. Den rostfärgade massan har igensatt hålet bakom så kondensvatten rinner inne i skåpet och översvämmar botten under grönsakslådan.

Ring Cylinda service!
Vi fick vårt utbytt av dem. Tog ca 2 veckor.
Levererat och inburet samt det gamla bortforslat.
Bra gjort av Cylinda.

• Gilla
JoacimEk79
  • Laddar…
Tack fgo. Ringt nu och det verkar så att de är mycket medvetna om problemet. Sa till mig att vänta på deras service folk att kontakta mig, och ha tålamod.

Härligt
Då kanske det löser sig ändå

JP Zheng JP Zheng skrev:
Tack fgo. Ringt nu och det verkar så att de är mycket medvetna om problemet. Sa till mig att vänta på deras service folk att kontakta mig, och ha tålamod.
Har oxå samma fel. Kylen köpt 2017. Hoppas de tar det på garanti

Ring Cylinda och de kommer att instruera dig hur du går tillväga att registrera felanmäla.
Jag fick mitt nya efter nästan 2 månader.

JP Zheng JP Zheng skrev:
Ring Cylinda och de kommer att instruera dig hur du går tillväga att registrera felanmäla.
Jag fick mitt nya efter nästan 2 månader.
2 månader?? Hmm, hur ska man klara sig utan kylskåp en hel sommar. Blir ju spännande det här!

fgo fgo skrev:
Vi hade nåt brunt bak på vår cylinda kyl (8185). Idag tog jag en närmare till på det. Ser precis ut som på era bilder.
Dock har det gått 3,5 år sen vi köpte det :cry:
Så det är väl bara att hålla tummarna att det håller.
Ja eller gör du ett försök, kanske hamnar på Godwill kontot, samt att det är ett känt fel..

Vid reklamation inom 3 år:
Hävda ursprungligt fel och eventuella kostnader som felet orsakat skall ersättas och hänvisa till Konsumentköplagen

• Gilla
ch1efen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.