Avlagringar/problem kylskåp cylinda

7k läst  24 svar

1. R
    Medlem Nivå 1
    Fick kylskåpet utbytt utan krångel (y)

2. Tessan_L
    Medlem Nivå 1
    Hej Rissto!

Har exakt samma problem med ett exakt likadant skåp! Mitt är inköpt i mars 2016 och vi väntar nu svar från Cylinda om vad vi ska göra åt problemet.
    Fick du någon förklaring till varför det blev så här?

3. R
    Medlem Nivå 1
    Hej Tessan_L

Fick ingen direkt förklaring men jag antar dom helt enkelt har använt ett rostbenäget material på kylelementet.

På serviceteknikern som var här lät det som att han hade bytt ut några såna kylar och att det var ett välkänt problem på just den modellen. Problemet var åtgärdat på utbytesenheterna.

/Rissto

4. Tessan_L
    Medlem Nivå 1
    Det gick snabbt att få besked från Cylinda om att skåpet skulle bytas ut och att det skulle gå på garantin.
    Har fortfarande inte fått något nytt skåp, svaret från Cylinda är att det nya skåpet är restat och kanske skulle blir klart denna vecka.
    Mitt skåp håller på att ge upp helt, har ställt in temperaturen så lågt det går men skåpet håller 14-15 grader. Kör med flaskor med fruset vatten för att få ner temp till 9-10 grader. Pratade med Cylinda om detta men de menade på att det var mitt problem och de matvaror som blev förstörda är inget de tänker ta ansvar för...

5. fgo
    Husägare · Nivå 11
    Vi hade nåt brunt bak på vår cylinda kyl (8185). Idag tog jag en närmare till på det. Ser precis ut som på era bilder.
    Dock har det gått 3,5 år sen vi köpte det :cry:
    Så det är väl bara att hålla tummarna att det håller.

6. electroluxaren
    Medlem · Nivå 14
    Då får du håla hårt...

7. JP Zheng
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    Jag har nu exakt samma problem i mitt 8185 kylskåp. Den rostfärgade massan har igensatt hålet bakom så kondensvatten rinner inne i skåpet och översvämmar botten under grönsakslådan.

8. fgo
    Husägare · Nivå 11
    Ring Cylinda service!
    Vi fick vårt utbytt av dem. Tog ca 2 veckor.
    Levererat och inburet samt det gamla bortforslat.
    Bra gjort av Cylinda.

9. JP Zheng
    Medlem Nivå 1
    Tack fgo. Ringt nu och det verkar så att de är mycket medvetna om problemet. Sa till mig att vänta på deras service folk att kontakta mig, och ha tålamod.

10. fgo
    Husägare · Nivå 11
    Härligt
    Då kanske det löser sig ändå

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: