Jag skall flytspackla ett litet badrum (1,4m*2,6m) och tänkte använda en avjämningsbräda med styrskenor som jag sätter ovanför flytspacklets nivå. Se skiss!
Vad tror Ni?
 
Ser ju kanon ut i teorin, i praktiken blir det nog lite värre, men din lösning kommer nog inte att vara till nackdel iaf.. spacklet flyter ju ut rätt bra så avdragarbrädan blir väl mest höjdindikation.. ev att man kan vänta till det härdat lite på på ytan och sedan riva av med brädan.. jag använde samma princip när jag gjöt ggolvet och det funkade kanon, men då var det jordfuktig epscement...

MVH: Marcus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.